|
|
|
|---|---|
|
Har nu klört 120mil sedan allt byttes till nordic edition. Kör nästan bara korta sträckor i stockholm, finns endel klet på insidan av oljelocket. Börjar bli nervös för att samma fel ska inträffa igen av fast bmw säger att det inte ska vara något problem med nya versionen av vv. Någon som har fått frysproblem även med nya versionen av vv? | |
| Om bytet är gjort av en BMW verkstad borde du har 2 år garanti, så strular det igen är det bara att lämna in bilen så får de fixa det. | |
|
Har gjort allt själv. Det hela handlar ju om att man inte vill bli stående någonstans för att skiten pajat igen. Vågar inte köra bilen upp till Åre eller liknande, ser framför mig hur den brakar längs med vägen upp eller tillbaka och så blir det kaos. Tråkigt att man inte kan lita på bilen när det är kallt ute. |
|
|
Den har väl gått 8 år utan problem med de oisolerade slangarna? /Jonas |
|
|
Hadde inne min för rep.av frusen vevhusventilation 2009-01-20. 5000:- 2010-02-01 hände det igen. Har inte lämnat in den, fyllde på olja och nu funkar den som den ska och ingen varningslampa lyser. På kvittot står det: Reservdelsgaranti gäller 12 månader räknat från rep.datum. Vad gäller? |
|
| Glömde säga att den vart in lämnad på BMW verkstad. | |
|
Sätt för någonting för njurarna för att vara på den säkra sidan. Då minskar risken avsevärt att det händer igen. Fast med nya rena slangar/rör som är isolerade är det nog lugnt ett bra tag framöver även utan. Skulle känna mig lugn upp till åre. |
|
|
Glöm inte att rensa/köpa ny anslutning till oljestickan.Det är det som är felande länken från början. Mvh Jonas Brinell. |
|
| OK. Ni har rätt. Borde hålla den här vintern. Jag gör rent allt tills nästa vinter börjar så borde vet vara lugnt. | |
| på tidiga e60/61 är det ju spjäll i njurarna som mestadels är stängda vintertid, kan det vara ytterligare en anledning till att denna modell verkar vara relativt förskonad? Undrar varför det togs bort på senare år? | |
| Troligen för att tidiga E60/E61 har M54-motorn och de nyare maskinerna har bättre vevhusventilation med elslingor m.m. | |
|
Mycket intressant att spjällen sitter där på e60. Vilken är grundförklaringen från bmw:s sida att spjällen sitter där? Att få upp värmen snabbare och därmed minska förbrukningen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.