AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.696

Saab 9-3 XWD 2,0 vs 2,8 alternativt Cadillac BLS AWD

co
13
condtech
Letar ny bil, kör A4 nu...
Vad är er erfarenhet av Saabs 2,8 motor och 2,0 (210hk)?

Jag tittar på -08 till -09 or. Med upp till 4000 mil. Alltså från 190 000 - 250 000 sek.

Vad får man räkna med för förbrukning i dessa båda motorer. Är det någon skillnad mellan Cadillacen och Saaben utom exteriör och lite detaljer i inredning??

Har ej provkört dessa så jag kan ej säga än om jag vill ha manuell eller automat.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk ger dig antagligen bättre svar.

De kommentarer jag hört om motorn är att den är trevlig men att den drar en hel del bensin (ingen surprise). De verkar ligga kring 1.2 liter milen med automat och XWD.

Cadillacen och Saaben är identisk motor, chassie och kraftöverföringsmässigt.

-------
//Lövet
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Bara jag som reagerar på att priserna ligger högt om man söker på Saab och Xwd?
Eller har jag bara haft en felaktig tro om att de flesta 9-3or ligger kring 300k - nu finns ju flertalet uppåt 400k.

/Andreas.
co
13
condtech
Letar ny bil, kör A4 nu...
Tror ni att man kan köra under 1liter/mil, vid gubbkörning? Med 2,8an.

Hur mycket kan en 2,0a dra med automat?

Från 199000 sek, finns cadillac/saab 2,0 4wd..... Sett att cadillac är billigare som begagnade....

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det går nog med den manuella om vi pratar snittförbrukning. Automaten kan du säkert få ner under liten också men då främst på landsväg.

Vad gäller Saabarnas nypris så får man trots allt ganska mycket för pengarna om man köper en 9-3 2.8T XWD. De är ju i stort sett färdigutrustade för 400K. Jämför det med 330Xi E90 som gärna går på 200k till efter ett par kryss i listan.

-------
//Lövet
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
jo, jag inser det efter lite tankeverksamhet - tror nog min kommentarer visar mer på min förutfattade mening än på fakta.

/Andreas.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Condtech:

Klart du ska ha manuell: Länk

;)

Kunde förresten inte hitta nån billigare 9-3 än denna (lustigt nog), BLS verkar helt klart billigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.