AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.312

Min bmw 320 e36 startar inte.

Lu
20
Luisi
740Ia-94a
Efter att jag hade tagit bort mitt centrallås på min bmw 320 e36(slått sönder centrallåsmotorn och klippt kablarna) så ville inte min bil starta.

När jag slog på tändningen så lös alla lampor o allt funkade som de skulle men när jag skulle starta så hände det inget, det klickade inte ens från startmotorn.
Vi testade även med starthjälp från en annan bil men de hjälpte inte(batteri till batteri)

Har haft liknande problem tidigare men då gick de att starta först men stängde man av bilen inom en kort tid och försökt starta den igen så bara klickade det från startamotorn.

Någon som vet vad det kan vara för fel? fattar nada!!!
sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Testa koppla ur batteriet en stund, kanske kan fungera. Annars har jag för mig det är en säkerhetsbox, ZKE eller ZKV (nåt i den stilen) som fungerar som stöldskydd, den hanterat tändning, c-lås m.m. Det kan kanske vara så att den reagerar på det hela och uppfattar det som inbrott i bilen, vad vet jag.

BMW - När du hatar att köa!
Lu
20
Luisi
740Ia-94a
Ok! men jag tog alla säkringar till c-låset o då gick den igång men jag har fortfarande problem med att start motorn bara klickar om man startar och stänger av innom en kort tid.

vad är felet? Fattar mig inte på de:/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.