|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Kalle, kalle kalle på spången, Kul att du är nästan nykter tills frugan kommer hem från jobbet, ;) men vad dillar du om egentligen? "Spill inte på brynjan"?? Haha - men det var rätt kul sagt. ;) :) Skojar lite, men jag tror det är vanligt med överdriven rädsla. Oroliga människor som ogärna går ut i verkligheten, hellre tittar på TV kollar på Efterlyst och förfasar sig över hemskheterna utanför sin egen trygga lägenhetsdörr. Det är inte svårt att få dom att gå igång på en sån här grej. |
|
|
@Lasse-SL500: som jag skrev tidigare i tråden så är min trovärdighet egentligen inte det som är relevant för tråden. Tråden skapade jag för att jag undrade om någon annan råkat ut för detta utöver mig. Nu verkar det ju vara flera som har råkat ut för just den här individen (bl.a. en som angivit reg-nr.), så tydligen är det i alla fall inte några fabler jag serverar. Den långa beskrivningen kommer sig av att jag först publicerade detta som en note på Facebook, sen blev det helt enkelt en copy&paste hit. Valet föll på autopower av det enkla skälet att jag redan hade ett konto här, jag har inget på flashback eller på garaget - jag ser inte anledningen till att skapa ett konto för att posta ett svar en gång. Därav autopower. |
|
| Delorian: Det var från Klingel Sverige AB, någon postorderfirma. | |
|
Okej, jag kanske hade fel? Det låter i min bok så himla otroligt att någon skulle bete sig sådär, men regnumret verkar ju kopplat till en bil av den typ som nämnts. Råd till den som drabbats av liknande från kompletta främlingar: Gör en gruppanmälan hos polisen. En polisanmälan syftar till att få polisen att göra en undersökning om åtal kan väckas. För att göra en polisanmälan (vilken kan resultera i att väcka åtal) räcker det inte med att vara förbannad, det måste finnas någon punkt i lagen som kan användas, de regler som vi alla måste leva efter. I detta fall kan brottsbalken kap 4, §7 - lagen om ofredande vara tillämplig tror jag. Var dock medveten om att det finns andra punkter i lagen (BB kap 15, §6 och 7) som är till för att skydda mot missbruk, s.k. "rättshaverister", folk som försöker använda lagen som sitt eget personliga slagträ. T ex för att åsamka någon obehag pga ev en upplevd oförätt. Vad som krävs är ett "uppsåtligt ofredande av ej ringa art". Med uppsåt menas att personen ifråga fortsätter trots att ni tydligt sagt till att ni inte vill ha någon kontakt med vederbörande, och sagt åt honom att upphöra med sina sms omedelbart. Fortsätter han trots det kan det bedömas som uppsåtligt. En gruppanmälan gör det mindre obehagligt att konfrontera besvärliga personer, om man kan misstänka att de inte har "alla indianer i kajaken". |
|
|
Tänkte just ge dig en tillrättavisning, för tramseri... Skönt att se att även du kan vara serös när det väl gäller. Bra skrivet, hoppas folk gör som du skriver undrar hur många han har sms:at som egentligen inte äger bilen utan bara har telefon i hans namn. Inte värt att ta saken i egna händer, låt farbror på sköta detta. |
|
| Eller farbror blå...? | |
| Mitt tangentbord är helt f-up har spillt fika i det, saknar edit funktion på AP :) | |
|
Mina föräldrar hade en granne som stod och stirrade in över deras häck så fort de visade sig. Hon gick ochså efter dem när de var ute och gick de polisanmälde när hon trots varningar fortsatte .Hon blev fälld för ofredande! |
|
|
Delorian, jag har ingen aning om vad du talar om. Tillrättavisning för tramseri? connycab: härligt att höra vilka fina föräldrar du har. Vilket område bor dina föräldrar i? Så man vet vilket område man ska sky som pesten? |
|
| Du är den där bilhandlaren va?, jag tror du är han... | |
|
Nä jag tror att Lasse liten har tagit sig en folköl igen......... |
|
|
Kalle: kudden kvar i ansiktet fortfarande? Började sakna dina poänglösa inlägg här. Delorian och Kalle hårding: nu är det ni som tramsar och inte håller er till tråden. |
|
|
"Delorian, jag har ingen aning om vad du talar om. Tillrättavisning för tramseri?" Jo nog har du varit lite tramsig i en del tidigare uttalande. "connycab: härligt att höra vilka fina föräldrar du har. Vilket område bor dina föräldrar i? Så man vet vilket område man ska sky som pesten?" Så du menar att det är helt OK att trakka sina grannar? Visserligen ganska oskyldigt men mycket irriterande. Ja vad gör man om grannen inte lyder under vanligt hyfs? |
|
|
Okej då.... vi är väl lite tramsiga allihop då... Jag menar bara att folk som polisanmäler sina grannar inte heller verkar så trevliga. Det kan ju vara en äldre människa, dom får man tala med och/eller ha visst överseende med anser jag. Men det var inte det tråden handlade om. |
|
|
Att FÖRFÖLJA ett par åldringar jämt och ständigt, dessutom med nedlåtande kommentarer och trakasserier tror jag inte någon vill att sina gamla föräldrar skall behöva stå ut med!!som somliga kanske förstår handlar detta om mycket sjuka människor!!Men som polisen sa psykvården är nedlagd i besparingssyfte numera!Ja visst slå dem på käften och sen åker du in, nej så lätt är det inte med dessa psykfall.Men de skapar ett helvete för dem som drabbas tänk på det lasse |
|
| ConnyCAB: sorry, det lät inte kul. Jag hade väl lite för bråttom. | |
|
Tack Lasse!kvinnan häcklade min mor bla för hennes skakningar av huvud och händer pga parkinsson.MVH |
|
| En dåre sms:ade min dåvarande sambo, berömde utseendet på både henne och hennes bil. Jag fick luren och började sms:a med snubben, drev honom så långt att han till sist ringde upp. Bad honom fara och flyga. | |
| Haha Robert helt rätt gjort där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.