AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.651

SMSande knasboll i SAAB vid Ödeshög

Sida 3 av 4
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
En helt okänd person raggar upp ett mobilnummer och börjar trakka.
Han håller sig utanför bostaden och därmed kollat upp adress mm.
Och har inte den uppringde bett honom fara o flyga?
En kompistjej blev messad så här och han höll i bil utanförr hennes jobb. Polisen tog honom direkt och jag tror att han gick och trillade också......Stackarn....Sen har det varit tyst.
Nu har jag visserligen 2 kompisar plus 3 grannar som är kriminalare.

mr
6
mrmanges
Bmw x5-01
Bmw 325i-06
jag har personligen, gjort nått man inte får.. Jag och en kollega som också åker BMW en 323cupe som även han blivet messad, det var även kollegan som visste var han jobbar och bor och även heter... vi letade på han och hmmm ja d samtalet passar sig inte här, men det har varit lungt nu å han passar sig för att åka bakom, Så ja hoppas att det är lugnt nu

mrmange
(ju större motorer desto bättre)
iC
23
iCar
118d -08 (FL)
@delorian: "Eftersom regnumret är out:at nu så kan jag bara bekräfta att det är det samma som följde mig." / från 00:20 inatt.

@karlhilding: för min egen del så finns det inget att anmäla för. Som jag skrev i första inlägget så drog jag gränsen vid min bostad. Hade han funnits där så hade jag anlitat polisens hjälp på en gång. Har inte hört ngt från personen i fråga på ca. tre veckor. Ignorera verkar fungera.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Tydlige så raggar han upp BMW för att raca med. Han vill väl visa vad hans 2.8 liters Saab Turbo går för. Visst kan han vara ofarlig men jag hade inte nonchalerat honom det kan jag lova. Visserligen vet jag hur jag skulle gått tillväga utan att gå över gränserna.

Icar har han förfölj dig igen?
iC
23
iCar
118d -08 (FL)
@delorian: Nope. Fick några efterhängsna SMS under ca. en vecka efter första kontakten. Men sedan dess har det varit tyst i luckan.
Han har gjort sig skyldig till ofredande med sina sms och sin förföljelse!

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är det verkligen ofredande i iCars's fall?

iCar svarar ju relativt artigt och diskuterar under resans gång. Sedan skriver han typ "är du hemma nu". Och sedan inget mer om jag fattat det rätt.

Behövs det så lite för ett ofredande åtal? Han har ju inte hotat eller uttryckligen blivit ombedd att sluta SMS:a.

Jag har inte läst om de andra fallen på FB kanske dessa är mer klockrena fall?

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Fick precis ett SMS från posten om att jag har ett paket liggande i Skälby. Jag har inget beställt, men jag struntar i anmälan ;)
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Tydligen tycker några här att det är trevligt när en främmande person letar upp mobilnumret, messar, letar upp hemadress, messar "är du hemma nu".
Jag hade konfronterat honom och undrat va fan han håller på med!
Och hade han fortsatt så hade han fått byta kallingar.
Och märk väl att jag en ovanligt sympatiskt person i trafiken etc men dåren har trampat över gränsen rejält!

Anders-72 vem står det att det är ifrån ?
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Förstår inte problemet. Om han kör bakom er stoppa fanskapet. Stig ur bilen vänligt men bestämt krossa hans knäskålar, splittra mobilen i marken, punktera samtliga däck och krosa rutorna i Saab skitet. Passar er bara så att ingen "angivare" ser detta.

Sedan tala lugnt om för honom att nästa gång så kommer det gå värre om han tar kontakt. Sedan tror jag problemet är löst och alla kan sova lugnt om natten. Polisen ? Glöm det, det är fjollor som bara ger sig på er eftersom de vet att ni är "ofarliga" fredliga medborgare precis som jag.

Att anmäla något ger inget resultat alls. Allt fixa problemet själv är den bästa lösningen. Det finns ingen anledning att låta en utvecklingsstörd person hota familjefriden för någon !

mrmanges: kred till dig som gjorde det rätta och dessutom klarade av att stå emot att ge snubben ett lite hårdare straff. Verkar dock ha räckt.

BMW 4 Life
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jovisst ger det resultat att anmäla. Vad har ni för uppfattning om våra fina konstaplar. Att de bara sitter på häcken och fikar eller ute med laser?
Inte samma konstaplar nä.........men är man granne och god vän med vissa så klart att det har sina fördelar.
Men fick faktisk blåsa när en annan polisgranne - ja jag vet här bor fem i samma kvarter - hade nykterhetskontroll. Pinsamt tyckte han och tur att man inte hade tagit den vanliga morrongroggen.

Tycker det är trollvarning på herr ICA, lite väl mystisk och lång berättelse. Varför tar man sig tid att lägga man ut en så detaljerad berättelse på AutoPower, av alla sajter?

Om man nu irriterar sig på konstiga sms är väl knappast AutoPower rikskänd för att man har så många juridiskt kunniga eller privatdeckare hängande på sajten?? (bortsett från karlhilding, IT-ingenjör och hårding? ;)

Här är väl mest bilmekaniker och IT-konsulter? Varför vill han ha just dina synpunkter?? För att han har en BMW? Så alla som har en Opel och får konstiga SMS ska lägga ut långa trådar på Opel-sajter?? Var finns logiken?

Jag tror han skriver tråden för att elda upp folk, och vissa låter sig vara lättlurade och ropar på anmälan till höger och vänster. Tror ni inte polisen har viktigare saker att göra?

Anmäla för vaddå?? För fula byxor??? För mer info, läs brottsbalken kapitel 4. Ni har för tråkigt på dagarna. Get a life.

Tro mig. Jag vet bäst. ;)
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Lasse liten........tydligen så tillhör dom som gillar att folk pekar finger åt dig eller din hustru. Eller sticker ut röva genom föntret. Eller messar till dina barn om du har några. Men möjligt att det är lite för detaljerat men oberoende så har väl många råkat ut för obehagligheter i trafiken.
Mina dina insuniationer kan du spara och tror inte du vet ett förbannat något!

Det är tydligen fler som råkat ut för detta.
Kalle.

Jag insinuerar inte. Jag vet bäst.

Alltid. ;)

Precis som du säger har många råkat ut för obehagligheter i trafiken, som gör det lätt att koppla, gå igång på en sån här berättelse. Det bygger på din egen rädsla, att du är (överdrivet) rädd det ska hända dig eller din familj något.

Men det är ju bara sagor, "urban legends"? Vem har inte hört historian om det lilla barnet på t-banan som spottade och bar sig illa åt, och mamman som kaxigt svarade att "han får en fri uppfostran!" när folk protesterade. Och den modige resenären som gick fram och gav pojken en örfil med orden "jag fick också en fri uppfostran!" innan han gick av?

Kalle, men du är ju "granne och god vän med vissa konstaplar", och det är "klart att det ger vissa fördelar". Så du har ju full koll? ;)
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Ja det finns en del nötter i trafiken, speciellt i de trakterna tydligen.

Jag skulle köra till Västerås (i hyrbil) och i Ödeshögstrakten noterade jag att en blå Polo följde mig lite väl intensivt trots att jag växlade tempo, bl.a. lät bli att köra om om jag sniglade ett tag bakom en lastbil. Till slut tröttnade jag och stampade på ordentligt ett tag för att sen återgå till normalt tempo. Polon dök strax upp i backspegeln igen...
Jag hann knappt börja irritera mig förrän en polis kliver ut mitt i vägen och vinkar in mig på en kontrollplats, även Polon kör in bakom.
Polismannen kliver fram, undrar vart jag är på väg och om jag ringt någon bilist. Jag sitter som ett absolut frågetecken...-Ringt någon bilist?! undrar jag.
Han tar mitt körkort och går iväg 5 min. Han kommer sen tillbaka och förklarar att någon i en röd Volvo ringt tjejerna(?) i Polon och utgett sig för att vara polis.
Jag visar mina utgående samtal i telefonen som visar sig vara tomt på utgående samtal den dagen. Konstapeln ursäktar sig med att det finns en del knäppgökar i trafiken och önskar mig sedan en trevlig resa.
Om det var personerna i Polon som behövde vård eller om de blev lurade av någon annan har jag ingen aning om.

Kanske vår man som körde ett annat upplägg?
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Och en sak till.
Är det nån som tror att en sådan knasbolle skall behandlas med silkesvantar?
Prata "förstånd" ja är det enda som dom begriper plus att visa att det är allvar. Klämma lite på dom, ajajaj.......det gör ont.
Min hustru råkade ut för en tölp i somras och hade jag fått honom i enrum skulle jag pratat förstånd med honom. Hjälper att vara vältränad och gå på gym 2 ggr/veckan så behövs inga anabola!

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jaja Lasse liten. Överdriven rädsla?
Vart vill du komma? Gå du ut och hämta en folköl till men spill inte på brynjan bara.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.