|
|
|
|---|---|
| Vad brukar folk göra för att motverka att muttern till oljepumpen på E36 modellen lossnar? | |
|
Fattar inte riktigt frågan men kanske är för att jag är trött ^^ Loctie eller hur det stavas, medel som du apliserar på gängorna som sedan härdar och gör att muttern sitter där den sitter. Stuka muttern? Ta loss muttern, knacka till en liten bit av gängan med ett dorn så gängorna ligger mer tätt mot varandra på just det stället. Eller varför inte spänna muttern lite hårdare helt enkelt :) Där har du tre snabba och enkla alternativ :) Natti Natti BMW är livets mening |
|
|
Kanske skulle fylla på lite.. undrar om det är vanligt att E36 ägare gör något åt muttern. Har hört flertal skräckhistorier där muttern lossnat och motorn skurit som följd. Har någon lämnat in sin bil till en verkstad som åtgärdat detta? Vad har det då kostat? |
|
|
Kanske har missat något och rätta mig om jag har fel, men jag har aldrig hört talas om att någon av E36-modellens motorer har problem med att oljepumpens bultar släpper. Däremot V8 M60 och M62 har problem med lossande oljepumpsbultar, men de sitter bara i 5 och 7-serien, såvida det inte rör sig om någon Alpina eller liknande. I dessa fall får man kanske ta av tråget och kontrollera vid varannan, var tredje service för att vara på den säkra sidan. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.