|
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder så kan jag låsa alla dörrar utom förrardörren, det började spöka helt plötsligt, under tiden jag var ute och körde. har provat alla alternativ, dvs knappen inne i bilen, knappen på nyckeln och vrida om nyckeln i låset men inget fungerar. jag måste öppna bakdörren och trycka ner låset på förardörren sen låsa resterande dörrar med knappen på nyckeln. vad kan ha hänt? väldigt tacksam för svar. | |
|
Låter som motorn till centrallåset i förardörren har gett upp av någon anledning med tanke på att du kan låsa den mekaniskt. Testa att ställa den i varmgarage om du har möjlighet till detta för att utesluta att något har frusit. |
|
|
Använd låsolja, både i själva mekanisme ( från sidan på dörren) och i nyckelhålet... Ha t.e.x. en trasa eller papper så du kan torka bort det som rinner. Hade strul med min förra bmw och där hjälpte det att typ "dränka" in mekanismen i låsolja. Lycka till! Beemoholist javisst! |
|
|
har riktat kupévärmaren mot dörrsidan, så vi får se om det hjälper. annars finns det väl risk för att jacobc's teori om motorn stämmer : / |
|
| Hur gick det med låset? Hjälpte det att tina med motorvärmare? | |
| det gick dåligt, ingen skillnad! lutar väl mot att öppna dörrsidan och kika. | |
|
Vad synd. Här e en länk till hur man tar bort dörrsidan i alla fall. Länk |
|
| åh, tack och bock :) ingenting jag ser fram emot dock. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.