|
|
|
|---|---|
|
Efter att säljaren ångrade sig dagen innan jag skulle kolla på hans cabriolet och jag har insett att det är torka på e36 cabbar som är till salu i sverige. Så har jag kollat på utbudet i tyskland, då jag vill ha den innan våren är här! Jag har lite krav på bilen så som nackstöd bak, som äldst en 97a, gärna lite M inuti eller utanpå, om jag ändå ska ta hem en bil så ska den ju vara perfekt. Hur som helst så mailade hag en handlare och fick till svar att bilen var reserverad . Men så ringde han mig igår och fick på knagglig engelska fram att den var till salu igen. Jag frågade om TÛV, skatt osv och fick lite otydliga svar. Så jag skickade ett mail och där skrev han följande: Mitt mail: Hello Thank you for the call regarding the bmw 320 cabriolet 1998. I just want to get two things straight. 1. To get export plates, does the car have to get a new TÜV? and will the car make the TÜV? 2. There is no tax on the price, do you sell the car including tax? Thank you once again, I call you in 1 or 2 weeks and if the car is still for sale I go down to germany! Handlarens svar: Hallo, the car has TÜV till 04/2011. for more TÜV i need 200 Euro. The car is not declared TAX. Is sold for 25§ a ESTG. without TAX. Netto is Brutto: 5795 Euro Någon erfaren som kan hjälpa till att reda ut vad handlaren menar...? och förklara hur det fungerar med TÛV och exportskyltar, försäkring etc. Jag vet att det finns en guide, och ja, jag har läst den. Men när jag är nere i Tyskland hos handlaren vill jag inte stå där som ett fån eller bli blåst! Tack på förhand mina kära vänner! /MrSkane Här är länken till bilen btw: Länk | |
|
Bilen har troligen varit privatägd och kan då inte lyftas moms på längre (moms-smittad) så det pris du ser är det du betalar. Ingen moms att bry sig om alls med andra ord Och har den giltigt TÜV (kontrollbesiktning) som han skriver är det som det skall. Finns ingen anledning att krånga med det. begär gärna att få se senaste protokollet dock så du ser att den inte hade fel eller iaktagelser |
|
| Om jag kommer ihåg rätt måste bilen ha giltig besiktning 2 månader fram från det datum du skaffar skyltarna. Har du språkproblem får du gärna höra av dig | |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Den är grön bara att hämta och köra hem. Det där med att den ska ha godkänd tüv 2 månader framåt är fel, alla bilar som är godkända är bara att sätta exportskyltar på och köra hem! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.