|
|
|
|---|---|
|
Vad kör ni med för däck och dimensioner fram resp. bak? Jag har själv 235-40/18 Toyo Proxes T1-S och tycker de är enormt spårkänsliga vilket även testet i Aftonbladet visade. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) | |
|
Generellt så blir det väldigt spårkännsligt med breda däck..om man håller sig till gårdagens däckmode så funkar det betydligt bättre. Jag hade själv 255 fram och 335 bak på en av mina kärror...Och det passade inte riktigt på vårt svenska vägnåt, med djupa spår i vägbanorna. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Kör på Pirelli P6000, 235/45-17. Funkar bra och är inte särskilt spårkänsliga. Har i och för sig nyligen bytt silentblock och alla p-ändorna i framvagnen. Innan det gjordes hade jag ett helvete på spåriga vägar. Men som sagt, när detta var bytt så har det gått bra. Det heter ju att; inget är starkare än den svagaste länken. //Sahlin |
|
|
Jag kör på Khumo Ecsta 235/45/17. De är bättre än mina förra. (Bridgestone samma dim.) Johan |
|
ymer |
Hejsan! Jag kör med michelin Pilot 235/40-18 fram & 255/40-18 bak. Den är lite spårkännslig men vad fan! håll i ratten. Är nöjd iallafall och man vill ju veta att man inte flyger av vägen så fort det blir en kurva. |
Henrike34 |
du kan också prova att ställa in hjulena lite(toe-in) hjälper också lite vet jag |
|
Kumho 225x55x16, funkar kanon, har ju lite sämre vägar här uppe i norr. -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Kör Bridgestone S-03 pole position 235/45-17 & 255/40-17 och jag är supernöjd och de är inte det minsta spårkänsliga. kolla Länk så får du reda på varför de inte är det |
|
| Jag har firestone 225/50-16" på min och det funkar utmärkt. På dåliga vägar går den väl inte lika stabilt som morsans golf-2 men det var ju kanske en orättvis jämförelse :-). | |
Gemini__ |
Kör på exakt likadana däck som "Scarface"(Bridgestone Potenza S-03) och jag instämmer verkligen i att spårkänsligheten är som bortblåst med dessa däck. Innan jag bytte däck så var det inte roligt att åka på lite sämre väg, bilen flyttade sig lite hur som helst på vägbanan. //Thomas |
|
Bytte nyss däck bak pga av att beemern har så mycket att köra med så den spinner ju på alla växlar Hahah! Har nu Goodyear Eagle F1 255/35/18 |
|
| Vi har 235/45-17 fram och 255/40-17 bak, det funkar väldigt bra men fram kan man inte sätta mer än 235:or verkar det som .. | |
mackan325 |
Nokian NRH 205/65 15 på original plåtfälg med navkapslar. Och nej jag tänker inte byta till alu hjul! |
|
Använder 225/50/16" bak och 205/50/16" fram. Lite spårig kanske på dåliga vägar, men jag klagar inte. |
|
|
Dunlop SP9000 235x40x18 både fram och bak. Har haft en hel del problem med obalans. Köpte däck och fälgar (Schnitzer kopia) från Gummihuset i fjol. Skickade tillbaka ett hjul till Gummihuset för 6 veckor sedan för att däckbanan kastade c:a 3mm och väntar fortfarande på att något ska hända där. De skyller på att generalagenten inte har hört av sig till dom. Inte vidare roligt att köra omkring hela sommaren med en svart plåtfälg . V8, visst |
|
|
Använder Dunlop Sp9000, 235/45-17 fram, 265/40-17 bak. Lite spårkänslig, men det gör att man är på hugget. Gött grepp. Lite problem med att den sliter mer på ytterkanterna på framdäcken trots hjulinställning m.m. Någon som har något förslag? |
|
|
Sommar- Kuhmo Ecsta 235/40x18 fram, 265/35x18 bak Vinter- Pirelli (dubbfria) 235/40x18 fram, 265/35x18 bak Funkar rätt klockrent! H U M A N R A G E |
|
| Falken 451 215/45 17" (coolt mönster!) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.