AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
847

330 cab reg: wum983 ris eller ros?

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Hejsan! Intresset för cab kommer stegrandes, och visst finns det en kandidat där ute, Länk men att köpa grisen i säcken vill väl ingen? så det jag undrar är om någon har nå relevant info om bilen i fråga? 14k mil men på en av bilderna tycker jag att yttersidan av förarstolen ser lite sliten ut. Och ser det inte ut som om fronten är omlackad? rätta mig om jag har fel ! Mvh Patrik:)

Do you know the muffinman?
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Jag misstänker att bilen även är sänkt? Jag tycker att du ska välja en bil i orginalskick med hardtop. Det finns många fina BMW e46 cabar för 170 tkr.

E
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det kan ju vara så att M-paketet är monterat efteråt, därför lackat efteråt. Jag har original m-paket på min nyligen inköpta 325 cab-01 , men inga m-speglar, vet inte om man kunde få det original. Förarstolen är lite nedsutten, men blir så ganska snabbt, även på min som bara gått 8000 mil. Vill man ha en sänkt bil är det väl OK att köpa en som redan är det, så slipper man göra det själv.

BMW CS #5206
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Tack för feedbacken:) Ja den är ju rätt låg, jag vet inte hur låg den ska vara med m-chassi men om den är sänkt är den med all sannolikhet hårdare och då är väl inte komfort något att tala om vilket jag prioriterar. Kan ju visserligen tänka mig 20" hjul men det i kombo me hårda fjädrar känns drygt i längden:)

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Med m-chassi är den hård jag har 18 35 profil får in ett finger mellan skärmkant och däck. Men visst får komforten stryka på foten.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
okej så då kanske det kan vara "bara" m-chassi på bilen ifråga ? iom de stora hjulen så sitter de rätt slickat. helst av allt vill jag ha en så original bil som möjligt och den har ju m-paket som jag tycker är ursnyggt på prefaceliften. fälgarna är ju rätt fräcka dom med:)

M-speglarna är replikor. Orginal ser ut såhär: Länk
Och nej, det gick inte att få m-speglar från fabrik (om du inte köpte en m3:a då :)

Länk
E
1.156
E
320 ci cab -04
Om bilen är sänkt, bör man kontollera / justera hjulvinklarna. I annat fall ökar slitaget på däck och hjulupphängning vilket leder till onödiga kostnader. Om man vill ha en "köra fort bil" så bör man inte välja en cab eftersom avsaknaden av tak gör bilen mindre vridstyv. Orsaken till sänkning och lågprofildäck är att du vill ha bättre väghållning som behövs om du ska köra fort.

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.