|
|
|
|---|---|
|
Hej, efter att ha letat och letat efter den perfekta 330 coupé till flickvännen har vi nu hittat ett tänkbart objekt. Men det är en sak som gör oss oroliga.. Vi har hunnit med att kolla in två tidigare 330:isar i närheten där vi bor, dock blev vi mycket besvikna vid närmare titt på bägge, och nu verkar vi hittat en fin (tror vi).. Dock så har vi blivit väldigt oroliga efter att ha läst om bilfirman som bilen står hos = Mellströms Bil AB. Enligt flera inlägg i forumet verkar det vara en mycket oseriös "bilhandlare" som bilen står hos. Jag har själv suttit vid datorn och sträckläst radvist med negativ kritik om denne "Mellström", som handskas med stöldskadade/krockade bilar köpta från försäkringbolag som lagas, men jag blir inte klok! Törs man verkligen chansa och åka 157mil! enkel resa för att kolla på bilen? Bilen i fråga är en silvrig 330 coupe med reg.nr TNO211. Mellström påstår åtminstone att bilen är i ett mycket bra skick, men det är ju tyvärr bara ord. Enligt bilderna ser den även mycket fin ut.. Någon av er som kan ge mig mer information om själva bilhandlare och även bilen det gäller? Vill verkligen inte åka på ytterligare en till "bom-resa" där bara resan kostar multum.. Kollade den på carfax.se och blev inte klokare av vad som stod där, fanns några tveksamheter jag inte hunnit reda ut. Ska ordna ett fax-utdrag på bilen imorgon, men om ni hinner före vore jag evigt tacksam för lite historik. Tack på förhand //Andreas | |
|
Antar att det är denna? Länk! Själv skulle jag inte chansa på att köpa bil hos den handlaren. Bilen säljs också åt kund så Mellströms kommer garanterat att smita från alla garantianspråk ändå. Säkrare att köpa privat fast med Blockets begagnatförsäkring. ------- //Lövet |
|
|
Jo det är bilen du länkar till det handlar om och vi är fullt medvetna om att det ej finns några garantier på bilen, då precis som du skriver att den säljes åt kund. Det känns ändå så sjukt att man idag inte törs lite på ens en bilhandlare.. Ingen som har ytterligare information? Tack för din info Lövet. MVH Andreas |
|
| Jag fick en alpina B3 3.3 -00, med 5200 mil på mätaren, all utrustning, servad var 500e mil och aldrig vinterkörd för exakt samma pris som den där är listad i (visserlign privatköp). Så jag skulle nog vilja påstå att det där är för dyrt | |
|
Mellströms bil.....hugaligen! De har figurerat i mängder av ARN-fall och ännu fler trådar här... Ryktet på byn om denna handlare är något "skamfilat". Personligen skulle jag inte handla bil hos dem ens om de vore billiga. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Står ju regad på ägarens son + har varit inlöst av If=Inte mkt att hålla på med. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Murpz: vars hittar du att den är inlöst av if? alltid intressant o veta hur man ska gå till väga för o se sånt. |
| Har tillgång till bilregistret-Du bör väl få fram detta åxå om du tar en faxutskrift antar jag, IF blev ägare 200804 | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Okej. Det stod där. |
|
Har IF ägt bilen så har de varit inlöst. Alltså antingen stenhårt krockskadad eller stulen. Inget av det är bra... ------- //Lövet |
|
|
Måste tacka för eran snabba respons. Jag tog kontakt med IF ang. varför dom stått som registrerade ägare på bilen och fick till slut svaret att det är sekretessbelagt. Så det blir ingen affär för oss (flickvännen). Vi letar vidare efter den riktiga pärlan.. Tack än en gång alla Autopowers! MVH Andreas |
|
|
Om historiken stämmer är det nog en ganska typisk "Mellströmsbil".... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Att IF stått som ägare står ju utan tvivel. Anledningarna till detta är olika - men inga av dem är bra... ------- //Lövet |
|
|
Jag haft vägarna förbi två gånger Mellströms bil och jag kommer aldrig sätta min fot där igen. Det osar skumt så fort man bara kliver in på området.... Vill minnas en tråd om en Nissan 200Sx som han hade till salu för en massa år sedan i "jätte fint skick". Vad han inte sa va att bilen ifråga hade blåst rätt in i en stolpa och krökt det mesta, detta framkom då ägaren av bilen som även smällde den visade kort på olyckan och bilen inne på tråden. |
|
| Den bilen ni länkar till verkar vara samma som den här killen skriver om i sin blogg: Länk Jag stötte på den bloggen när jag googlade en Sthlms handlare och dennes x5a idag - lustigt sammanträffande. | |
| Edit: var ej samma reg nr, men två historier som kunde passat ihop i samma område. | |
|
En tanke bara för de som läser denna tråd. Man kan som företag EJ friskriva sig från garantiansvar genom att hävda att bilen säljes för kunds räkning. /J Surf Or Die!!! |
|
|
mistafrizz: olika regnr så det är inte samma. ___ //Ulf |
|
|
Surfjanne: Det låter intressant, men hur fungerar det i sådana fall? Vet själv inte hur det egentligen ligger till förutom att dom flesta säger att det är så bilhandlare gör för att slippa just garantin-åtaganden.. Sälja en bil med = "Säljes för kunds räkning" dvs.. MVH Andreas |
|
|
Om affären görs upp i säljarens lokaler så har han samma ansvar som om han sålt en av sina "egna" bilar. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.