|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| Sorry, Alpina B10 3.3 menade jag ju! | |
|
Styrningen blir lite direktare med kuggstång. Dock så har jag läst att 540:n blir lite bitigare i styrningen med större hjul. 540 fick faktiskt en del kritik för styrningen i tester när den presentrades. Speciellt dom Engelska tidningarna var griniga på detta. Har för mig att det var "Performence Car", som sade att det blev bättre med större hjul. Dom bilarna som fick kritik var utrustade med standard fjädring och 16 tums hjul. Misstänker att man får köra lite aktivt på "roliga" vägar för att känna nån skillnad. |
|
|
Dock bara erfarenhet av E39.. Men det är skilnad på bil o bil också! Finns ju riktiga mondags exemplar.. Ex: Min BMW som jag tyvär sålt nyligen för att köpa en liten golf o pendla med (Snacka om ned byte...) Vad en E39 med 33500 mil på mäaren och -99 årsmodel. jag körde 2500 mil med den på ett år, jag hade inga vibrationer, inredningen var som ny (Då förstår man at det inte är så lätt o komma på mätarskruveri..) mycket bra utrustad.. Kändes verkligen lyx! Gemfört med tx V70 från -99, känns ju fan som 940 ingen skilnad ^^. Det jag fick göra med BMWn vad att byta vevhus venten, och servade den 2 gnr, och besiktade med helt jämna bromsar och exakt 0 i alla avgas värden. Min kompis hade en gång en 525 ix E34.. Den var också en rikig kanon bil! hade han i kanske 3-4 år, det enda som var med den vad en damask och et olje läckage under den tiden. Det jag vill komma till är at jag hade en Audi A4 1.8T Quattro innan, och det var en bil dom måste ha byggt i bakfyllan.. Fick byta halva bilen på 1.5 år jag hade den.. Den hade gåt 18000 mil.. Synd att BMW är för törstiga för att ha som pendlar bil.. Det tog mig 1 år att inse det ^^ Ursäkta mitt "T" på mitt -bord hänger inte alltid med orkar inte fixa. |
|
|
e39 är den sista riktiga BMW:n. Jag läste ikväll om en stackare som letat en fin M5 e39 men inte hittat någon. Han var tvungen att köpa en e60 istället, stackars sate. Dubbelt så dyr och hälften så cool.... Ikväll tänder vi ett ljus i fönstret för honom, hoppas att det inte behöver hända någon annan.. |
|
| E34 är den sista riktiga, har även medhåll från en viss bmw mek i sthlm. | |
| Håller helt med delorian! ;-) | |
| Den sista riktiga BMW:n måste vel ändå vara F10:-) | |
|
Lasse, ja man kan ju bara tycka synd om denna stackars sate som måste åka rundt i en M5 E60:-) Det är vel lika bra att starta en Facebook-grupp. |
|
|
M.A; vi tänder ett ljus i fönstret ikväll klockan 20, för den stackars sate som tvingats åka kring i en m5 e60 - när det finns e39 540 touring med dragkrok! Jag tror jag ska starta en facebook-grupp, en stödgrupp för alla stackare som lurats att köpa en e60 - det är ju ingen riktig BMW! Haha, bara skojar.... tycker det är kul att höja temperaturen i debattinläggen. Ta inte illa upp. :) |
|
|
Jag lovar att det blir unnu högre temp ikväll. Det är ju lördag....... Och fortfarande har Konsum öppet. Om man nu fyllt 18 eller är det 21 som gäller? |
|
|
Edit: ännu! |
|
|
Länge leve E39!! Var och kollade igen på en F10. Fortfarande kluven men det var jag även på E60. Kanske kan vara så att de två F10 jag suttit i, inte provkört, har varit upp till tänderna utrustade och skenar då prislappen upp till svettiga 585.000:- för en 525d och 742.000:- för en 530d så känns lyxen enbart tung. Ungefär som MB S-classe. Inte bara tunge ekonomiskt utan bilarna verkar fysiskt tunga också. Skall bli intressant att provköra och testa om de har spänsten kvar! Bland de beg så fanns det en 530i, 15000 mil, ja de känns lite gamla nu, som jag provkörde. Enbart för att testa mot vår 325. Den gick underbart fint med en spänst i motor och kaross som få nya bilar besitter. Fanns visst spekulanter på den så den är säkert såld innan måndag. Inget pris och jag frågade inte heller. Men jag var sugen på den. Ja länge leve E39!! Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Frågan är vad man ska byta ut e39:an mot. | |
| Tänker även köpa BMW i framtiden men tänker hoppas över e60 och ta en F10 om 10år gillar att de gått tillbaka lite designmässigt och tittat, har haft 4st e39or hittills så de blir väl lika många till e39or innan nån 540 F10 är nere i 60000 hahaha | |
| Jag bytte ut E39:an mot en E34... ;-) | |
| Jag skulle lätt kunna tänka mig att göra det. | |
| Håller med delorian till fullo. Brukar själv en E34 540iA som precis passerat 30 000mil helt underbar bil att köra och den mullrande V8an under huven gör inte saken sämre :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.