|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en 330ia Cabrio där antispinn inte fungerar. Det som skiljer mot de fall jag har sökt efter här i forumet är att lampan inte heller lyser i instrumenten när man startar bilen. Någon som hört om något liknande? | |
| sorry, inte yser, lyser ska det vara, fat fingers :-). Som sagt varken antipinnen eller antispinnlampan fungerar, jag tycker att den skulle indkera något, typ ett felmeddelande. Kan det vara så att även diodpanelen är död. Bilen är i övrigt i mycket gott skick och har gått 5500 svenska "tantmil". | |
|
Har du testat så att antispinn fungerar då? ja mena när man sladdar märker du att den tar emot? Vad händer när du trycker in DSC knappen? /Rupesh |
|
| Det händer inget, den slirar som en bil som inte har antispinn, har en e46 touring också där det fungerar som jämförelse. Att trycka på knapparna eller hålla in dom hjälper inte heller, bilen har för 200 mil sedan precis haft en diagnos/service 1 hos aukt. bmw verkstad. Kanske bara att åka tillbaka för en ny diagnos. | |
|
Aa okeej då e de nog säkert nått fel på antispin grejjen...yepp de hade vart de lättaste då får man förhoppningsvis svar me engång vad som e fel... /Rupesh |
|
|
Ja vi hade samma problem på 325.an och det var styrvinkelsensorn som satt inne under rattstången enligt bilmeken. Och både DSC och handbromslampan lyste. |
|
| pratade med verkstan igår och dom hade bytt tändlås, kanske kan dom har kommit åt sensorn då? Ska iaf dit så fort snön försvinner om jag inte fått vinterdäck innan dess. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.