|
|
|
|---|---|
| SI-batterierna till min -85:a är slut och behöver bytas var finns dom?? Hade svar på e28.se men det går ej att logga in där så då frågar jag här istället. | |
|
Bytte på en gammal 325:a e30 och dom batterierna beställde jag hos en vanlig radio o tv handlare. Mvh |
|
|
ELFA hittade jag mina hos. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Har precis samma fråga och även en E28 från -85... Batterierna ser ut så här och jag vil ha likadana lödfenor för att göra processen mycket enklare: Länk BMW 4 Life |
|
|
Jag har en påse av dessa,men hur skicket är måste jag kolla upp. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Aha, låter mycket intresant. Är dom nya och var köpte du dom ? :-) Vill helst ha så nya som möjligt så jag slipper byta dom igen inom några få år. BMW 4 Life |
|
|
Var hos Elfa i Malmö idag. De kunde bara erbjuda NiMH batterier där flärparna var enkla och för tjocka och en flärp satt ått ett håll medan den andra satt åt "fel" håll. Ansåg att det var för många nackdelar så jag köpte inget. Jakten fortsätter. trucker: Om du har rätt grejer i bra skick köper jag gärna. Tydligen inte så enkelt att hitta om man inte vill göra en massa extra löddningar på både kretskort och batterier... BMW 4 Life |
|
|
Kjell har NiCd Länk tyvärr lödöron i stället för 2+1 stift. Det går dock att frisera "lödflärparna" tills de passar i kretskortets hål. mvh/ Anders |
|
|
Det är ett alternativ om jag inte hittar något bättre men på bilden ser man inte den andra nedre lödfenan som sitter på minuspolen. Kan den vara "vänd" åt fel håll bort från kortet ? BMW 4 Life |
|
|
Eller så är anslutningen bara dubbelvikt under batteriet. Det går väl att fråga Kjell & Co hur batterierna ser ut? mvh/ Anders |
|
|
Mina är nya original men dom har ju legat xantal år ingen aning om hur dom klarar lagring,har du kollat med bmw? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Köpte batterier hos ELFA plus en separat batterihållare som jag lödde dit.Visade sig dock att kretskortet var slut så jag behöver ett nytt. | |
|
Kretskortet kostar 5000 kr hos BMW...tycker det är lite tråkigt för dom som har defekta kort och på tok för dyrt med tanke på vad komponenterna på SI kortet kostar löst...hade accepterat om de tog ut en rejäl vinst som på allt annat men 5k för ett kort som de redan fått betalt för i alla bilar de sålt på -80 talet ? Tillverkningskostanderna ligger nog långt under 500 spänn för det kortet grovt räknat, kanske mindre. Vad kan motivera 10 gångers prispåslag tro ? Önska mig lycka till ska löda på NYA/oanvända (men gamla) nyladdade orginalbatterier på mitt SI kort imorgon. Hoppas det funkar. BMW 4 Life |
|
|
Jag lyckades löda dit ett par batterier i en av mina fd 528i E28 med gott resultat... Felet yttrade sig som så att tempmätaren "la av". 1,2volts laddningsbara batterier var det iaf...med lödtungor. Mvh Janne. |
|
| Har fått tag i ett komplett mätarhus så förhoppningsvis så funkar det.Annars får jag leta vidare,vet om en som kanske kan renovera det gamla om det inte funkar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.