|
|
|
|---|---|
|
Har en e34 525i touring som det har börjat låta väldigt illa om i bakväxeln. Tappade ut oljan ur den och det var en glittrande grå sörja som kom ut. Inte allt för bra alltså. Hade iaf. i ny olja i hopp om att det kanske kunde bli bättre men ingen skillnad än efter 20-30 mils åkande. Castrol SAF XJ 75w-140 var det jag hällde i. Hade bilen uppe i en lyft och hissade upp bakvagnen och körde, ljudet kommer garanterat ur klumpen. metalliskt/malande ljud. Vill ha lite tips nu. Helst så vill jag ha lamelldiff kvar på bilen men dom är ju inte så lätta att hitta begagnade även om det går så vet man ju inte helt säkert vilket skick den är i. Det kan ju bli samma sak igen om några hundra eller tusen mil. Går dessa att renovera upp eller är det helt kört när det gått så långt att det blivit metallflis i oljan? Har Touringen samma utväxling på bakväxeln som en sedan? Har sökt och sökt men inte hittat något riktigt bra svar på det. Bilen är av årsmodell 92 men motorn är bytt till en 94, Om växellådan på bilen är från 92 eller 94 vet jag inte. Lådan på en 12v och 24v skiljer sig i utväxling har jag sökt mig fram till. Så då lär jag leta efter en som matchar den växellåda jag har. Så lite tips på hur jag vet vilken växellåda jag har och vilken bakväxel jag ska ha är jag ute efter. Om det inte är så att den klump som sitter på nu går att renovera/lämna in på renovering. Vart lite luddigt inlägg kanske men hoppas ni förstår hur jag menar. Första inlägget för mig här på autopower också!! :) /Tobbe | |
|
Glöm det jag skrev om växellådan Har ju aldrig setat någon 12v motor i bilen alls. Och utv. på lådan är samma på gamla m50b25 utan vanos och m50b25 med enkel vanos. Hittade även att man kunde knappa in chassienr på realoem och där fick jag fram att min bakväxel ska ha 3.23 i utväxling. Så då återstår ju bara frågan ifall det går att renovera eller blir det byte till en som är kanske bättre beg.!? |
|
|
Välkommen till forumet! Hör med Mobimech: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.