|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har som sagt ett mycket konstigt/otrevligt problem med att min bakvagn ormar/slingrar sig då jag färdas på halt underlag... Beskrivning: Vid körning på isigt/halt underlag så lever bakändan ett eget liv!! Man får parera lite med ratten heela tiden annars är risken stor att landa i diket..riktigt otrevligt! :/ ..för att utesluta iaf en sak så sitter det bra däck på som ej har mjuk stomme. Detta visar sig i hastigheter från typ 50km/tim och uppåt, den vandrar lika mycket åt höger som vänster (känns som att den glider fram o tillbaks på drivaxlarna) då man kör i spåren "som alla andra kör" men bara man lägger sig lite på sidan om så man ligger på snön så känns det precis som bilen "hoppar upp på rälsen" och går hur stadigt som helst..lika så då man kör på riktig vinterväg så går den stadigt och fint..lika så på sommarföre.. Kan detta ha med hjulinställningen bak att göra, nåt krängarstag eller kan det vara Silentblocken(har den silentblock förresten?)??? Någon annan som upplever dessa symtom? Tacksam för hjälp/ Melody | |
|
Jadå. Min m3a uppförde sig också så, det var främre bärarmsbussning i bakvagnen som var dålig på en sida. mvh stefan |
|
|
Aha okej, men vilken av dom är det då --> Länk //Melody |
|
|
Jag tror det är nr.4 som är den främre bärarmsbussningen. __________ Mvh Grelle |
|
| Japp,, det är nr 4. Byttade nyligen på min, med samma problem, och det hjälpte! Du hör inget dunkande ljud i bagage utrymmet/baksätet i hålor eller vid gaspådrag uppsläpp? | |
|
Ok vad bra, då vet jag vilken det är. Ska kolla upp det. =) Nä, inga sådana ljud hörs. / Melody |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.