|
|
|
|---|---|
|
Min 328:a på 19000 mil har börjat dumma sig på tomgång. Direkt efter kallstart går den som en klocka, men efter en liten stund, 1-2 minuter, "dör" den på tomgång, inte så den stannar, men en stor suck blir det. Den återhämtar sig direkt och går klockrent i 30 sekunder till för att därefter dra en suck igen. När den är varm är det inga bekymmer alls. Verkar vara under uppvärmningsfasen det inträffar. Någon som känns vid bekymret? Tobbe | |
| jag har exakt samma bekymmer på min 328, har bytt luftbälgar, vevhusvent. lmm men verkar inte sitta där | |
|
Har nån av er hittat nått fel? |
|
|
hej har samma problem som er, min vandrar i tomgången och ibland dör den, Har bytt vevhusventilation,luftmasemätare, hittar inga hål i insuget. har gjort rent och bytt givare till insuget. så jag är nyfiken vad det kan vara för fel. så vi får hoppas att vi kan lösa det här felet. Bmw 530d touring-99 |
|
| Tyvärr kan det vara vanosen som är felet och det är inte särskilt billigt att fixa. | |
|
Länk har diskuterats här förr om jag inte minns helt fel. frågan är inte om de händer utan när.... BMW ownz |
|
| Så beter sig min bil:( ... Är felet åtgärdat? | |
|
Jag har haft detta på både min 328 -00 och min Z3 2,8 -00. 328:an var hemsk. De jojjade som en tok och la av allt som oftast. BMW hade den inne ett antal gånger utan att få ordning på den, rätt kasst av dem faktiskt. Z3:an blev klart bättre efter jag mappade om den hos JWR. Mvh Henrik |
|
| Har precis samma problem, och jag har bytt luftmassemätare 2 gånger, men igår mätte jag upp den nya luftmassemätaren och den ger bara 0.4 volt så jag beställde en ny igår så ska montera den och se om det blir skillnad. för överigt har jag bytt, vevhusventilation, kollat insuget(inga läckage),bytt insugsgivare, Bilen har inga felkoder så det är märkligt. | |
|
Det ska visst vara tätningarna (o-ringarna) på vanoskolvarna. Har beställt O-ringar från beisan systems dom är på väg, återkommer om problemet försvinner efter byte:) Macke R |
|
|
Länk Macke R |
|
|
lyssna på motorn före och efter Länk dessa årsmodeller är värst drabbade verkar det som. BMW ownz |
|
| Hede haft samma problem på min 528 -99. Efter byte av packningarna bilen går som en klocka. Det går inte att jämföra. Växlar vid 1500varv ibland och gasrespons direkt när du trycker på gasen, förut var det så att låda växlade ner när jag gasade nu orkar den hela vägen på samma växel. Helt jävla otroligt ! Är väldigt tacksam för tips ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.