|
|
|
|---|---|
|
Jag har en spricka i skyddsglaset på min 530iA Touring M-Sportpkt. Vad jag förstår har min bil sk. "facelift", vilket innebär att BMW inte har några utbytbara glas till min bil, men dom säger att det finns "piratdelar" att få tag på. Vet någon var man kan hitta dessa i så fall. En ny strålkastare exkl. jobb= 6900:-, dvs inte mitt förstaval. Tacksam för svar, ha en bra dag. Linus P | |
|
Köp begagnat Länk det är alltid lättare än att försöka fuska med piratdela med ev.dålig passform och dyl. Ha deT |
|
|
Tack för länken! Väldigt bra länk som jag inte hade en aning om, men det var ju just därför jag anmälde mig till detta forum. Fanns inga som passade för tillfället, men jag ska hålla ögonen öppna. Ha det bra. Linus P |
|
|
Dedär med att pirat delar har ålig passform torr jag är en myt? Jag har handlat fram och baklysen från ITC24 i tyskland till min bil som anländer vilken dag som hellst. Länk 2 nya kompletta angeleyes lysen för 2600kr + frakt. Men du kanske har xenon? Beemer 4 Life! |
|
|
Tack för den länken med! Ja, jag har xenon, vilket verkar minska chanserna att hitta billiga glas ordentligt. Jag kollar vidare. Ha det bra. Linus P |
|
|
Här kan du köpa glaset: Länk If it works, don't fix it. |
|
|
-Tack ska du ha S&S! Jag ska kolla upp dessa imorgon. Lovar att återkomma med rapport om hur det gick. Ha en bra dag. Linus P |
|
| Provade du att byta glasen sen? | |
| Har faktiskt inte fått något vettigt svar ifrån den återförsäljaren. | |
|
Hej alla! Jag fick ju tipset att köpa linser till min E39 via KS-Carstyling.se Kan berätta att jag har skickat vidare mitt köp därifrån till Kronofogden. Samir Keric heter mannen bakom företaget och han hade redan ett par ärenden liggande hos KF. Han hade ca. 39.000SEK liggande i olika fordringar, bl a skatteskulder och fordringar från olika företag (troligen leverantörer). Anledningen att jag agerar så här är att mina pengar är dragna, sakerna ej levererade och jag får inget svar, varken via mail el. telefon. Det har nu gått ca. 4 månader och jag vill passa på att avråda andra från att beställa från detta företag (eller vad det nu är?) |
|
| Usch, tråkigt. Gillar inte systemet där man åker på att betala andras fordringar. | |
| -Ja väldigt tråkigt! Googlade KS-carstyling och fann andra forum där liknande fall finns dokumenterade. I ett av dom på "Club Corrado" har Samir själv varit inne och besvarat och argumenterat. Jag tror inte att det är helt otänkbart att det är Samir själv som använder signaturen ss, som var den som rådde mig att köpa via KS, men det behöver inte vara så. Ifall det är så, då tycker jag att det fattas en stor nypa moral och etik i sättet att driva sitt företag. Blir svårt att få forum liknande detta trovärdiga, ifall dom missbrukas på det sättet. Vi får väl se hur det slutar. | |
|
Det kan vara bra att känna till att originalstrålkastarna (Hella) har limmade Lexanglas framför strålkastarna. Anledningen är att man vill försäkra sig om att det inte kan läcka in fukt och smuts osv. Huruvida andra tillverkares ersättningsglas passar är en öppen fråga men det är inte alldeles ogrundade påstående att det ibland uppstår problem med passform och tätning. Sen måste man lossa det gamla glaset på ett bra sätt för att få en bra anläggningsyta att limma det nya mot osv. Ett sätt som förekommit i forum angående detta är att "baka" hela strålkastaren i ugnen en tid för att mjuka upp limmet, andra har tagit till sin Dremel för att såga bort det gamla osv. Det finns en anledning till att BMW (Hella) själv bara säljer kompletta strålkastare...) FP |
|
|
jag har en åt dej sida höger micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.