AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.357

Eftermontera mugghållare i E91

er
9
ervin
E91 325i Touring -06
Jag har inga mugghållare i min bil och undrar ifall det går att eftermontera det på orginal platsen. Försöker hitta delarna på skroten men jag hittar bara själva mugghållarna och inte ramen de ska sitta i. Alltså sjävla stora plast rampen som går från mittkonsolen och framför passagerarsätet. Någon som har tips?
Vill du ha de där mugghållarna som sitter under dekorlisten framför passageraren måste du byta ut hela instrumentpanelen.
Bl
89
Bl0mgren
318is turbo -90
320i touring -96
köp den på bmw? :)

Länk
er
9
ervin
E91 325i Touring -06
Ojdå, trodde att sidorna var skilda så att man bara kunde byta ut den delen av instrumentpanelen. Jahopp då blev det lite jobbigare och dyrare då.

Bl0mgren: Jag hittar inte den delen på RealOEM.com från länken du gav mig.
er
9
ervin
E91 325i Touring -06
Länk

Kan detta vara lösningen?
Det är delarna ja, men vad jag fått höra tidigare så finns inte fästpunkterna för den där sargen i instrumentpanelen. Utan att det finns två olika instrumentpaneler en för mugghållare och en utan. Det jag fått höra kan ju självklart vara felaktigt.
Du får väl testa att köpa delarna och se om det fungerar.
Jag har också hört från BMW att det inte går att eftermontera dessa dryckeshållare utan att man byter instrumentpanelen.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Om man tittar noga på instrumentpanelerna så ser man tydligt att den med mugghållare är "urgröpt" lite grann för den matta listen som sitter runt mugghållarna.

En bil utan mugghållare har inte den urgröpningen och därmed kan man heller inte eftermontera mugghållare utan att byta ut större plastdelar.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
er
9
ervin
E91 325i Touring -06
Tack för alla svar. Jag får nog skjuta lite på detta tills det att priserna och utbudet på skroten har förändrats till det bättre. Blir väl att byta ut hela plastkåpan till instrumentpanelen.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
För att strö lite salt i såren så kan jag säga att de är grymt bra. Precis lagom inte-ivägen men ändå inom räckhåll från förarplats och håller alla pappmuggar, läskburkar, 50 cl-flaskor och min nya termosmugg perfekt. Och syns icket när man inte behöver dem.

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Tycker dom är riktigt dåliga faktiskt. Att ställa en 50cl pet där är inte att tänka på när man kör bil för det är 90% risk att den välter och åker i backen/stolen.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Skumt, kör du på bana då eller hur lyckas du få dem att ramla ur 9 ggr av 10? :P PET är iofs de enda som inte sitter som en smäck i hållaren (tänker mig t.ex. Coca Cola där flaskan är kurvig) men ingen risk att de ramlar ur för mig. Jag har iofs en äldre bil, 06:a så de kanske har "produktutveckat".

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.