|
|
|
|---|---|
|
Hej Har problem med att larmet hoppar igång av sig själv ibland. T.ex när en bli brevid stänger dörren så kan larmet hoppa igång eller om man stänger garageporten. Har sökt men inte hittat nå. Ni kan gärna länka om ni vet nån som har liknande problem. Det är en 523 om det spelar nån roll och bmw orginal larm. Tack på förhand | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Prova att stänga av kupesensorn, som man får göra när man lämnar hunden i bilen tex. dvs hålla inne låsknappen en gång till efter normal låsning till dioden kvitterar. Jag noterade på min 528a att om någon slog igen en bildörr på bilen bredvid, så slutade blinkdioden att blinka och lös med fast sken. Det gjorde den i ca 12 minuter sedan återgick den till den vanliga blinkningen, gissar på att det var kupesensorn som påverkades och att larmet taggade upp i högre prioritet tex. Jag vet också att när jag var på Mallorca så blåste en tunn lätt barnbadmadress ur en container 3-4 meter bort och landade mot bilens sidöfönster, varvid larmet gick. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Notera också att det vanligast felet vid fellarm på en E39 är huvbrytaren, men det är mest sommartid när värmen skiftar väldigt mellan ett varmt o kallt motorrum samt när solen värmer upp bilens huv. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej, ska ta och kolla upp det. Tackar |
|
|
Hade liknande problem för några år sedan: Länk. Det löste sig själv efter ett par veckor och sedan har det inte uppstått igen. Mysko. Kanske kan hjälpa att koppla ur batteriet? Jag minns inte om jag gjorde det. ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.