|
|
|
|---|---|
|
imorse tändes motorlampan på väg till jobbet,men bilen gick som vanligt,försökte starta om några gånger och köra lite för att släcka den. Gav upp och ställde den,senare när jag körde bilen till verkstan för avläsning felkoder började den gå illa och enlígt verkstan är 3 tändspolar trasiga,hur kan det va möjligt?? bilen har gått perfekt till imorse en spole kan väl vara ok,men 3st. samtidigt?dom sa nånting om att det var den gamla modellen på tändspolar så det var lika bra att byta alla? 530i -01 | |
| Du kanske har tändspolar tillverkade av Bremi. Jag har fått höra att dessa var dåliga och att många motorer fått dem utbytta till Bosch. | |
| rätt säker på att det är bosch,hade isär det där när vevhusventilationen frös för nån månad sen,bytte vevhusvent+ventilkåpspackning,bilen gått c.a 100 mil efter det | |
| det är inte så att du just motortvättat bilen? | |
| Har BMW Bremi tändspolar i min 540 som gått 28600mil | |
| blev motortvättat efter byte av vevhusvent. men jag har tagit ur alla tändspolar efter det och kollat i tändstiftbrunnarna m.m så det var Ok,har kört c.a 100mil efter det och bilen gått klockrent,sen på c.a 7-8km så går 3st. tändspolar?(åkte direkt till verkstan efter att motorlampan tänts) | |
|
Helt rätt. Inte troligt att 3st är trasiga på samma gång. Jag skulle aldrig byta dessa utan endast den som är trasig om det nu är någon som är trasig. Diagnos säger vilken eller vilka cylindrar som ger missfire. Man kan enkelt lista ut vilken tändspole som är traig genom att byta plats på tändspolarna och testa igen. |
|
|
Håller med kamel2, lite klassisk felsökning genom att flytta runt delar kommer nog att lösa det här. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.