AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.467

Spricka i oljetråg.

Va
26
Vargtazz
Bmw 518i -95
Har en spricka i oljetråget på min bmw e34, precis vid oljepluggen. Förmodligen har någon dragit åt pluggen för hårt så aluminiumet har spruckit. Hur lagar man det? Är det lönt att laga? Mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hade på en Saab 900T samma bekymmer för länge sedan. Eller tidigare ägaren hade nog kört på något så halsen där pluggen sitter hade spruckit. Sprickan var svetsad och gängorna väldigt glappa. Dom hade väl inte fått ihop delarna riktigt, så gängorna pajade till slut. Var då in på skroten och letade i en 20 lit. hink med pluggar på en lite större plugg och borrade och gängade upp hålet till denna. I med en liter olja som fick rinna genom och skölja spånen. Sedan funkade det. Nu är ju Saabs oljetråg integrerat i växellådan så su kanske gör rätt i altt byta tråg. Förmodligen måste du lossa motorfästena och lyfta motorn lite.
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
bara åka på en skrot o leta tag i ett annat tråg. Tror du ska kunna få loss det utan och göra nått med motorn då det är gott om plats runt m40 motorerna.

Beemer 4 Life!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag råkade ut för samma på min (det var jag själv som drog sönder det...),

Enbart tråg från E34 518i 1990-1996 passar. De få som fanns på skrotarna var kompletta med övre tråget, och de vill inte dela på dem. Jag köpte till sist ett nytt, tror det kostade runt tusenlappen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Va
26
Vargtazz
Bmw 518i -95
Har kollat på skroten och dom ar inga överhuvudtaget. Men ska plocka bort det o låta en kille svetsa sprickan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.