|
|
|
|---|---|
|
BMW 518i -95 7200 mil vinröd/brun metalic ljus tyg klädsel manuell el-lucka 2x airbag 100% rostfri sommar och vinter däck alla på plåt bes skattad servicebok finns och är komplett! svensksåld motor bytt för 3000mil sedan (papper från BMW finns) mycket bra skick på bilen. Undrar vad jag ska ge för den. tack till alla som svarar! | |
|
Blocket säger från 6000:- till 20 000:- men en som är i skicket du skriver finns inte egentligen så den skall vara lite dyrare Men som med allt annat så är inget dyrare än vad man vill betala för den. Har själv haft en sådan bil och vet att de är riktigt billiga att äga och ha kanske inte så rolig men det vet du väl redan Ha deT |
|
|
Ok tack! jo det är inte så myket att hurra för när man åker i tung 5serie med 112hk :) men alltid kul och ha en fin bil som har ett par år på nacken. |
|
|
Jo skicket är viktigare än motorn på den kan jag tycka sen att den är billig att äga kan väga över 112 hk Kan vara värt att köpa Ha deT |
|
|
Om nu milen stämmer så 25-40k. 25 är iofs för lågt om milen stämmer, men det är nånstans att börja. Sök på forumet, finns en gammal tråd om en annan E34 518 lågmilare som såldes. Den hade dock inte den betydligt bättre m43-motorn som denna har. |
|
|
Hmmm hur kommer det sig att motorn är bytt? “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) |
|
|
Shifty: inte en aning.... :/ ska ta och kolla upp det med ägaren. OM jag köper den så blir det tyskstuk för hela slanten på den bilen :D |
|
|
115hk är det i denna racer :) Och om vad man ska ge för den beror ju på hur sugen man är och hur mycket man kan tycka ett motorbyte är värt, det enda man kan säga om det är att motorn kanske kan gå ett tag till nu utan större problem om man håller efter den s.a.s.. Egentligen säger inte det per automatik att den är ett "bra köp" bara för att motorn är utbytt och "ingen rost", finns alltid defekter som inte kanske syns direkt och framförallt inte via skrift för oss här på forumet ;) Ett bra köp rent generellt, men allt beror naturligtvis på skicket i slutändan.. Vad ska man ge för den förmodade "pärlan"? Tja, vill man ha en 518i E34 med M43 motorn(som är som sagts redan den bättre av dessa två som den modellen har haft) så kan jag väl tycka att man inte ska ge mer än 20 000-25000kr trots allt...ca. Börjar slantarna rinna mycket över 25 papp så finns det andra roligare/skönare/modernare/säkrare BMW 5-serie modeller att kika efter...520/523 E39 t.ex. Men ok, 518i M43 är lättare att meka själv med och normalt billigare i drift än t.ex E39.. Ja...valet är ditt :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.