AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.779

vet nu vad som gör dieselljudet i bensinare

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hej. har länge undrat lite smått när min motor ska hälsa hem på grund av ett mindre kul ljud från motorn.

Länk

har snackat med massa olika folk som inte har en aning om problemet. men till sist träffade jag en "riktig" mekaniker som jag fått problemet förklarat för mig.

det är en eller flera kolvbultar som låter illa men ska tydligen inte vara skadligt för motorn på något sätt. det bara är så helt enkelt. ett typiskt bmw syndrom.

även ett tickande ljud under insuget kan vara vanligt som inte heller ska vara något "fel".
ett till syndrom är pysljudet när man gasar till som låter från insuget. ska inte vara nått "fel" heller.

så. dessa "problem" eller vad man nu vill kalla dem är inget man "behöver" göra något åt. utan det är bara att gasa och vara glad.

sköt om era bilar och ha en fortsatt trevlig kväll

BMW ownz
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det Diesel ljudet låter mer som en vanus ljud vill jag påstå
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Fel vanos ska det vara.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Låter som vanos rattle i mina öron! Spana in drvanos.com
Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har sett den filmen förut och de är inte ens i närheten av vanos på min motor.

BMW ownz
la
70
lampan
328iM -95
Vet du var det tickande ljudet under insuget kommer ifrån?, vad det är som tickar så att säga?
hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
Jag hade en Opel Astra som vinterbil förra året, och den lät precis som en diesel speciellt när den var kall. Jag har fått höra en hel del att det var ventilerna som spökade. Kan det spela in lite här??:)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
lampan: jag hade ett tickande ljud där förut som försvann innan jag han kolla upp det mer noga. så jag vet inte.
eller menar du något annat ljud?

när jag köpte bilen lät den likadant som nu. dagen efter köpet rasade vattenpumpen och den blev het. bytte alla packningar, planade, rengjorde och kollade upp alla detaljer (även vanos) i toppen, såg över och bytte alla ventilsäten, även fast det inte slitet alls på något. lyftarna såg som nya ut skall tilläggas. (misstänker att förra ägaren blev less på ljudet efter några försök att få bort det).
när den sedan startades för första gången efter renoveringen lät den exakt lika som nu och innan.

själva dieselljudet kommer någonstans från blocket för mig. står man under hörs det typ lika.
det har heller inte blivit värre med tiden ca 8500mil efter renovering.

BMW ownz
la
70
lampan
328iM -95
Ja, det var det ljudet under insuget som jag tänkte på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.