AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.987

M3 limo -95, nån som kollat?

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Hej! Nån som kikat på den här kärran? Ska va i bra skick enligt säljaren men det har man ju hört förut:-)

Den har ju varit till salu LÄNGE...

Mvh Peter
au
362
audidriver
540iAT -97
den ser mycket fin ut iaf! limon är hästlängder mycket snyggare än coupén, och mer prisvärd också eftersom coupén är mer eftertraktad. det man ska ha i bakhuvudet är att det kan bli svårt att sälja den senare eftersom alla fjortisar hellre vill ha coupén. har inte gått långt, och historiken är ju lätt att följa upp eftersom den verkar vara svensksåld. tycker definitivt att du ska titta på den om nu ingen här på forumet har nåt ont att förtälja om den.
au
362
audidriver
540iAT -97
står visst som privatimport, men den har ju inte gått länge utomlands.
12 ägare är ju en del iofs...
Litet intryck av bilen från mig.
Jag och en kompis tittade på den lördags, vi gick ut efter 15 minuter.
Väldigt sliten för 12400 mil bla hål i förarstolen och blanksliten ratt.
Bilen kändes väldigt "använd"
Gick oroligt i motorn, massa varningsmedelanden på färdatorn, nylackade bakskärmar iaf hö sida såg det ut som, nån slags spackelmassa i skärmkantera. Förmodligen vinterkörd verkade det som med tanke på hur blästrad delar av bilen var. Tändningslåset gick runt, kanske ska vara så ?
Dock stod det individual i motorutrymmet (inredningen tror jag).
Hade med mig pengar och hade köpt bilen direkt om den var i bättre skick med tanke på priset. Men för ett annat pris så hade jag slagit till.
Har även ringt Bmw i Danderyd och bekräftade att bilen hade varit in på några oljeservicear + inspektion 1 åren 1998 - 2007.
Det här var mitt intryck av bilen, jag har haft 3 st M-bilar och jobar på bilverkstad och tycker mig ha lite känsla för bilar, denna bil kändes inte schysst helt enkelt enl mig och min kompis.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

pimpen:

Provkörde ni bilen oxå? Gick den som den ska förutom tomgången?

Hm, att den inte är 100 i lacken kan man väl köpa då bilen trots allt är 15 år:-) Går ju o fixa...

Inredningen däremot är ju trist om den är sunkig efter (bara) 12.000 mil..

Låter nog inte som att det är värt o åka 50 mil för o kolla iaf..

IBLAND är det här forumet ganska bra...

Mvh Peter
Går att fixa allt men priset är ju fel på på bilen, inredningen är inte sunkig, den kändes inte 12000 mil bara, snarare ca 15-25000 mil kanske iaf förarplatsen. Glömde skriva att rutorna var repiga.
Det blev ingen provkörning, vi vände och gick ut istället
Ska hitta en fin E36 letar som en galning
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
pimpen: ge dig inte på den gula -94an i VARA den är inte i det skick säljaren beskriver, åkte 85 mil ENKEL väg med trailer för att riktigt surt få vända hem igen efter en 5 minuters koll, körde 170 mil på 22 timmar, drygt? JA
Säljaren är inte det minsta ärlig :( tråkigt såntdär.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Länk

Den här?
bilfreak: TACK vi måste hålla ihop här och varna andra för dessa idioter som inte kan vara ärliga ang bilars skick. Vet inte hur många resor man gjort i onödan kors oh tvärs genom Sverige. Nu hade jag bara en timmes resväg till den avusblåa men ändå. Fattar dom inte att FEL person kan komma och titta på bilarna och då får dom stå till svars för sitt ljugande på både ett och annat sätt.
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Hej!

Angående att folk ljuger om skick tex. Alla har vi ju inte samma krav och uppfattningar.

Själv säger jag alla fel om det nu finns på bilarna när jag säljer mina. Bättre att vara ärlig och inte beskriva bilen som nyskick när den tex är 16 år.

Sen vet jag inte hur endel folk menar att en m3 är ett lik. Snackar vi rost? Missljud?, Slö?

Jag tror bara att det inte är så lätt nu för tiden att hitta ett topp ex då de börjar bli riktigt gamla.

Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Det finns fina ex.

Men då får man vara beredd på att slanta upp en del..

Hoppas du hittar ngn bil snart.

Mvh
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Letar oxå M3 E36 men efter att ha tittat endel funderar Jag på att ge fan i alla risiga E36or och köpa E46 istället. Verkar ju va samma pengar om man vill ha en fin E36...

"OUR HARDWARE RUNS BETTER WITHOUT WINDOWS" BMW!"
Kommer ihåg åren runt 2000 då fanns det M3och M5or överallt som var fina men nu är dom sällsynta. Kollar även på E46, fanns en sv.såld på Bilcentralen i höstas som blev såld "OMG", likaså en fin Sv såld på Bmw solna försvann också på en gång. Kollar varje dag på nätet efter jobbet efter bra objekt men man får ha is i magen ett tag till.
Kommer ihåg åren runt 2000 då fanns det M3och M5or överallt som var fina men nu är dom sällsynta. Kollar även på E46, fanns en sv.såld på Bilcentralen i höstas som blev såld "OMG", likaså en fin Sv såld på Bmw solna försvann också på en gång. Kollar varje dag på nätet efter jobbet efter bra objekt men man får ha is i magen ett tag till.
au
362
audidriver
540iAT -97
ja, men sen ska man vara medveten om att ett lik för en person kan vara en fin bil för en annan. det finns folk som tror att en 14 år gammal bil SKA vara i nyskick, och åker man och tittar på en bil så får man dels ta allt säljaren säger med en nypa salt, och dels räkna med att skicket motsvarar priset, mao, en bil för 99" är förmodligen inte i nyskick. Då skulle den ha kostat 150"->

Ang denna bil så låter 99" för mycket om skicket är som pimpen säger, men det kanske går att pruta? miltalet är ju inte svårt att kolla om man tvivlar, den togs ju in redan -96! går att få hem vartenda bes. protokoll! Att ratten och sätet är slitet är också en definitionsfråga. en del vill som sagt ha nyskick på 14-åriga bilar. Sidorna på dessa stolar är i alcantara och slits nog mycket snabbare än nappaläder t.ex.

Jag hade en daytonaviolett -95 14000mil på gång nere i ystad och den prutade jag ner från 80" till 65" efter att jag hittat lite fel. den hade stått på firma ett bra tag. sen gick den inte igenom bes pga avgasvärden. då drog jag mig ur.
pimpen: vad menar du med att tändningslåset går runt?
Spackelmassa låter ju inte heller nåt vidare, det låter ju onekligen skumt.
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Måste tyvärr säga att många gamla M-bilar är krockade, mätarskruvade, härjade osv... en krockad bil behöver inte vara kass om den är lagad på ett korrekt sätt. Tyvärr verkar just Bmw vara överreprensenterad vad gäller fuskreparationer..

Som audidriver skriver "nypa salt" är nog rätta ordet när man jagar M bil. Ägarna/säljarna verkar i dagsläget helt nollställda vad det gäller att beskriva sina objekt. Ser man inget annat än om lacken är blank så kan man väl lika gärna köra Volvo.

"var tvungen att avreagera mig efter ha sett alla lik!!" Finns säkert många fina vagnar med ärliga ägare där ute.
Funderar faktiskt på att sälja min, pga familj, har inte bestämt mig ännu.
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
Boxarn: Har din passerat 20 000 nu eller?
Såg att det stod 19 000 under info.
Nej, den har varit avställd sen i höstas, under kapell i garage, den har gått ca 19700, men för mig spelar inte milen så stor roll. Den har en ganska unik ägarhistorik och servicehistoria, det var den, och skicket jag föll för.
Mvh Martin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.