|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
C63 AMG ska det vara. Flåklypa |
|
| Audi RS4 -06 rekommenderas... | |
|
Jag tror som talare före mig skrivit att du kommer tröttna på en M5 E60, inte för att den är lik en "vanlig" E60 utan mer för att du kan den modellen och det nya som M5:an erbjuder som inte din 545i har kommer snart att kännas vardag. M6 är en mkt mkt trevlig bil med en karaktär som skiljer sig markant från M5 E60 enligt mig. Har kört och åkt M6 några gånger och jag tycker det är en underbar bil, både bilen i sig och modellens utstrålning. Svårt val men jag tror att du gör dig själv en tjänt genom att välja bort M5 framför M6, annars så finns ju alltid Alpina´s modeller du kan snegla åt..B3-Biturbo eller kanske en B6 coupe för strax under 50´ euros.... München |
|
|
RS4 B7 RS6 335i E90/2 550i E60 (Golf/Passat R36) |
|
|
Ganska lustigt, jag sitter själv och funderar på vilken bil jag vill ha. Valet står just nu mellan 996 GT3, 996 Turbo och M6:an. Har suttit och jämfört försäkringspremier idag och kommit fram till att det skiljer sig inte nämnvärt. Ska kolla lite närmare på övriga kostnader i veckan. Kanske någon som vet vad service kostar för dessa bilar? |
|
| Vet inte vad service kostar men köper du en porsche så rekommenderar jag porsche i Haninge, K2 eller vad de kallar sig. Jag servade min där... tar mindre i timmen än porsche center + att de ger dig ett pris innan som de räknat ut. Tar det längre tid än beräknat (vilket det oftast gör) så betalar du inget för det. Mycket bra priser hade dem... och väldigt trevliga! | |
|
Har tidigare ägt Z3M , har provkört Z4M kör numera runt med en M3 E92 coupe ... och kört ett otal andra BMW... min personliga topp lista M3 E92 besta alround bil för pengarna V8 420 hk åker som en best (snyggast av alla fula bmw modeller som dykt up dem senaste åren, ingen fan av Bangle och dess efter följare), fantastiska högfarts egenskaper. åka timme ut o timme in på Autobahn i farter över 200.. fantastisk långfärds maskin, fantastisk som bankörnings maskin... den toppar alla omr... vilket är helt otroligt. har haft min nu i 2,5 år 55000 km.. fortfarande helt lyrisk över kärran... har 2 berkanta som har köpt en efter mina demonstrationer ;) borde vara en säljare kanske hehehe glömde frugans aspekter, bilen har duktigt med bagage utrymme ;) delade baksäten skisack etc... praktisk bil dessutom heheh resa med frugan är görbart utan större problem förutsatt att hon nu inte är högfarts/accelerations känslig ;) MZ3 ;) roligast efter.. knirrade o knarrade men vilka bre sidor man kunde göra med den.. (ringklocka o kallingar vid längre utflyklter samt frugans konstanta klagomål över att hon inte kan shoppa väl ute i Europa pga bagage utrymmet) . Rekomenderar att endast åka med polarna GRYMT!! MZ4 mer snitszad och kontrollerad.. men grym... samma kommentar som för MZ3 :) M5 Tyngre! tar inte kurvorna som dem innan... visst grymm på raksträckan... beror på vad man är ute efter... M6 Ännu tyngre... //Roppi the Terrible |
|
Lasse Karlsson |
Smaken är ju som baken, delad! jag tycker inte M6:an är direkt snygg från nått håll, ser ut som en smilande mindre val framifrån och bakluckan är direkt misslyckad tycker jag. Går inte att jämföra med M5.an från nått håll, om man frågar mig! HA DET! modolasse |
|
Favorit just nu är E92 M3. Jag får väll göra en annons och bli av med 545an, så jag kan göra slag i saken, vill ju helst inte att sommaren skall försvinna innan man skaffar nytt. |
|
|
Glömde nämna en annan spännande utmanare, DB7 med V12an Länk |
|
| vill du inte ha något mer udda? e92 coupéer kryllar det av ju. m3 e90 kombinerar de snyggaste fram och baklyktorna. men den är nog som sagt alldeles för dyr. men som sagt vanligt tråkig och därav prisbilden? | |
|
Hallå ja ! Jag kör en M3 E90 -09 LCI DKG, Helt underbar bil både utseende och motor mässigt ! Har ferrita system och låter helt underbart, man vill bara trycka plattan i mattan. Pappa har en m6 cab. Underbart ljud och maffig, men har lite problem med den växellådan SMG III om man jämnför med min DKG så är det sån skillande att det är skrattretande ! Jag hade kollat på M3 :) |
|
| jag syftade på facelift såklart. så fin bil du har eddie_125i. har du någon bild på den? har du kvar cabben också? | |
|
Audi RS5 e ju på G Snyggare bil får man leta feter... Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007 |
|
|
Cadillac CTS-V? Länk |
|
| Z4 m roadster | |
|
Jag har inga bilder här men gå in på www.garaget.org/eddiie Har dock svarta speglar,svarta njurar och lite annat :) Jag ska upp till M-run i västerås på lördag |
|
|
Lloydan>> Absolut ingen kritik mot dig, kul att få nya förslag, samt jag har själv varit inne på CTS-V spåret och kikat på en, och min generella bedömning var................... blä! Exteriört, inte min smak, ser eftermarknadskittad ut. Klumpigt och grovhugget kantigt. En smaksak men inte min "cup of tea". (Ungefär som att jag tycker att nya F10 ser för djä**a slätstuket tråkig ut!) Interiört ligger den iofs snäppet över traditionell amerikanskt skit Som exempel Corvette C6 ser ut som en 94ans Camry i instrumenteringen, tänker man när man halkar omkring i sitt starkt läderparfymerade vinylsäte. CTS-V är bättre men det är fortfarande "grå plast" feeling, blåa led-displayer, plastigt läder och allmänt oroligt i interiören, ingen solid komponering. Lite svårt att sätta fingret på det. Skulle man få artikelpris på respektive komponent är de säkert i jämförbar prisnivå som BMWs, men GM kan helt enkelt inte bygga en bil i ambitionsnivå att matcha M5, det kräver antagligen flera försök och erfarenhet att förstå vad man skall fokusera kostnader på. Kundnytta och framförallt kundperception i tänkt funktion och målgrupp. För mig spelar den i samma liga som en tunad och välpolerad Volvo 850, vilken man också kan, med ganska enkla medel, få att gå fortare än en M5. Men jag vill ändå inte ha en ;) |
|
|
tråkiga bilar du har eddie. =P nej men skämt åsido. grym smak du verkar ha. lite mer ovanliga modeller som gäller och det gillas starkt. |
|
|
NPe No offense taken! Jag håller med dig i princip om allt. Men visst är det ett spännande och annorlunda alternativ. Kul att GM på slutet börjat tillverka bilar som faktiskt kan svänga också även om anrättningen fortfarande är amerikanskt "cheap". =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.