AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.158

köp av bmw eller

na
4
nahoj41
bmw 318 -92
hittat en bmw 523i -97 28000 mil 25000kr cash
eller byta in min 318 -92 för 8000 o ge 20000 emellan.
det finns ingen ac i bilen men ser fin ut, importerad för tio år sen men en o samma ägare i sverige.
hur skulle ni göra

tjenixen
jocke
la
122
lance
X5 e53 00 4,4
köp inte, bara massa fel, mest me elektroniken

na
4
nahoj41
bmw 318 -92
är det fel årsmodell eller fel bil
Vad baserar du ditt påstående på, lance?
la
122
lance
X5 e53 00 4,4
På min egen bil. Och antalet inlägg här i forumet om alla som har en jävla massa problem med sina BMW. Det är ju en dyr såkallafpremium bil då ska det fan inte va så mycket fel som det är. Abs givare moduler pajjat jämt. Dålig plast i kylare som går isär. Pixelfel i displayer. Störningar i elektroniken pga av dåligt dragna sladdar. Läckande stötdämpare. Trasig vevhusventilation. Ja listan kan göras lång. Grymmt sköna bilar att åka och köra. Men kvalitén för att vara dyr premium bil är usel. Har kört billigare märken där grejjerna håller betydligt längre.

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
lance har rätt, BMW är skitbilar, lika bra vi alla skrotar våra bilar och stänger forumet. Skämt och sido, har ägt min 523a i snart 8 år, inga större problem förutom service och slitdelar. Historik och skick är a och o. Många åker runt i bilar där mätaren står på 14000 mil men den har i själva verket gått det dubbla sedan blir man grinig när saker börjar gå sönder.
@nahoj41: Som vanligt med äldre bilar så är det skicket som avgör Ditt beslut!
När det gäller den tänkta modellen så är det slitage delar som kommer vid dessa miltal,så som stötdämpare,vattenpump,bromsskivor,klossar och naturligtvis rost.
Helt normalt mao men kostar såklart.
Förövrigt en skön modell att åka i och inga fler defekter än andra märken.
Det enda negativa med bmw allmänt är den högre försäkringspremie som detta märke dras med av någon oförklarig anledning?
Annars avgör Du själv skicket på bilen innan affär!
Stötdämpare och de övriga jag räknat upp som kan vara slitet kostar runt 10 000kr i delar enbart om Du kan byta själv,annars runt det dubbla.
Hoppas detta inte avskräcker Dej :)
Annars finns det många att välja mellan på marknaden och fler när solen börjar värma upp sverige lite mera framöver ;)
Lycka Till..
na
4
nahoj41
bmw 318 -92
Tack för svaren den jag tittat på ser bra ut, samma ägare under 10 år här i sverige.

säljes av bilfirma det jag stör mig på är att det inte finns nån ac men då är det ju iof ett problem mindre som inte kan gå sönder.....

523 -97 28000 mil blev importerad av paret som haft den här i sverige 2000

pris 28000 kr kan få den för 25000 cash eller byta in min 318 -92 o ge 20000 kr emellan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.