|
|
|
|---|---|
|
Länk Står klar och tydligt på transportstyrelsens hemsida att bilen är import och kom in till sverige 2008. Skojare som säljer? | |
| Onekligen importerad och kan dessutom inte ha 12 700 mil på mätaren då den vid senaste besiktningen 2009-09.09 noterades för 12 864 mil | |
| Tokdyr dessutom. | |
| Vad bör rätt prissättning vara för en 540 i utlovad skick och miltal? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man ska inte lita till 100% på vad som står på transportstyrelsen hemsida finns en hel del fel begångna där har jag upptäckt. Är den importerad 2008 och ändå svensksåld är ju en korsning som inte går hem riktigt Skulle den nu vara svensksåld med det miltalet så är priset helt OK tycker jag. En 10 år gammal 540 med det låga miltalet existerar inte i princip och är ytterst sällsynt. En extra kontroll med tidigare ägare tex lär lösa historikgåtan Bilen ser snygg och fräsch ut på bild, men det kan man lura sig på också ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Är lite rädd för BMW med höga miltal. Är min skräck orättvis? Fixar en sån 540 40k mil utan att kännas som något från tippen? | |
|
Det stämmer nog att den är svensksåld-Har tidigare hafr regnr RUD666 Registreringsnummer : RUD666 Fabrikat : BMW Fordonsslag : PB Modellkod : BW0000 Chassinummer : WBADN61020GG89535 Fordonsår : 0000 Färg : GRÅ Fordonsstatus : AVREG Datum för fordonsstatus : 20060704 |
|
|
Helt ok pris på en fin 540!! Vad är ni rädda för?? |
|
|
De har bl.a denna Länk |
|
|
Tycker nog att de inger förtroende med många fina bilar och inga överpriser. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En gissning är att ägaren jobbat utomlands och reggad bilen där och sedan reggat om den när han flyttade tillbaka därav två svenska nummer ??. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hasso: Låter troligt Eller åxå var han/hon missnöjd med siffrorna i gamla regnumret..=) | |
|
RUD666 måste vara en av de fräckaste kombinationer av bokstäver och siffror:D "rude devil" :D |
|
| Jag Tror jag känner igen denna bil från en period när jag halvseriöst letade efter en e39 540, och i så fall stämmer hassos teori. Ägaren tog med sig den till Belgien och flyttade sedan tillbaka till Sverige. | |
| Jo så är det jag ringde. Han jobbade i Luxemburg och tog bilen med sig. Det som är problem är att i försäkringsbolagens ögon är bilen fortfarande direktimporterad och leder till högre premie. Trist, men jag förstår inte varför han inte kunde få tbx sitt gamla reg nummer när han kom hem igen.. | |
|
Marw007: vilket försäkringsbolag är det som tar mer för en importerad bil? Jag har haft flera importerade bilar på IF och BMW Originalförsäkring och där är premien identisk för sv-såld och importerad. Brukar skilja något när det gäller krav på rutmärkning och intyg om kontrollerade nycklar men det är allt. ___ //Ulf |
|
|
Marw007: Vad menar du? Skall Transportstyrelsen reservera alla regnummer på bilar som exporteras ifall de mot förmodan återimporteras till Sverige igen? MVH Christofer |
|
|
När jag har jämfört 2 identiska bilar, 1 svensksåld andra tysk har jag alltid fått 10- 20% mer i försäkring. Dock har jag råkat ut för att det har skiljt sig mellan enbart svensksålda också, men inte så mycket. men regnummret finns väl kvar? Eller kommer dom sätta det på en annan bil? |
|
| Det sitter redan på en ny V70 har jag för mig | |
|
Självklart används regnummren till nya bilar. MVH Christofer |
|
|
Jo Volvon var i I trafik första gången i Sverige: 2010-02-01 540:n kom tillbaka till Sverige 2008-10-21 år sen så fanns god tid på sig att få tbx sitt regnummer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.