|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Dubbel och inga specialverktyg. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Om nån är intresserad har jag en renoverad enkel vanos med redan utbytta ringar i. Samt en sats för att låsa kamkedjan. Vanosen satt på en e39:a 523:a -97 /Ulf |
|
|
uffe6: pm skickat |
|
|
Jag fixade vanosen för några månader sen, enkel-vanos. Motorn är nu märkbart starkare på lägre varv, har inte tänkt på om förbrukningen minskat dock. Jag har specialverktygen till salu nu om någon är intresserad, alltså för enkel-vanos. Edit: Kan tillägga att det var enkelt och tog bara några timmar totalt, jag och flickvännen gjorde det tillsammans. Äntligen edit-funktion! :) :) |
|
|
elk Ok Vad ska du ha för dom? Du kan maila mig. hawby@me.com |
|
|
Tja har e60 -05 m5 låter som en diesel nu förtiden. Skulle ljudet släppa om jag gör denna renovering? Någon som gjort denna reonvering? |
|
| Håller på med "Beisan" fixet nu och har just tagit loss viskofläkten. Noterade att den dragit till sig en massa smuts i centrum (innanför fläktbladen). Riskerar jag att förstöra något om jag tvättar av den med avfettning? | |
|
Nej smutsen sitter nog där för att oljan/fettet i fläkten läckt ut. :) Säker på att viskon fungerar? Det brukar de inte göra. |
|
| Jag har inte märkt att den gått varm när jag kört stadstrafik iaf, den kanske sjunger på sista versen:) | |
| Kondensorfläkten går in och kyler när givaren på kylarens retur signalerar att det kommer lite väl varmt ut från kylaren. | |
| Hur vet man att kamtiderna inte ändras när man tar loss vanosenheten för att byta oringar på s50b32? | |
|
Är det någon som har verktygen för att låsa kammarna med till enkel Vanos? Om jag kan hyra eller köpa eller Låna ? Mvh:Kristian |
|
|
kallevh Jag har verktygen liggandes! :) |
|
|
elk Va bra :) Du kan maila mig på hawby@me.com vill du sälja dom eller? vart fins du i landet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.