|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag ska göra en bromsrenovering fram på min 525i -90. Jag måste då köpa nya bromsskivor +belägg. Är det någon som vet hurdan kvaliteten är på Motornords grejer? Man spar 7-800 spänn på att handla där istället för original. Någon som provat deras bromsreservdelar kanske? | |
|
Antagligen så tjänar du i längden på att köpa BMW original. Köp inte Mekonomen bromsar iallafall, de börjar ofta skrika och håller sämre kvalitet överlag. Bromsar gör man ju ofta och hårt så jag skulle nog lagt på de hundralappar det kostar för original. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Jag köpte nya skivor och belägg av Motornord till Min 325-E36 och körde drygt 3000 mil. Inget gnissel eller skeva skivor. Kommer nu inte ihåg vilket fabrikat dom hade men för mig var det inga problem. Har för övrigt bara bra erfarenheter från Motornord. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Textar-belägg med BMWlogga satt det på en 528-96 orginalmonterade. Mekonomen säljer Textar till MB, åker jag till MB och köper dom så är det en stjärna på dom också. MVH Hasso |
|
Jag har precis köpt skivor bak från Bildelsimporten i Uppsala. 365.-/st. Stansat Brembo-märke. Enligt de på Bildelsimporten så har de bra priser pga. att de säljer mycket bromsdelar till både BMW och Mercedes. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
ymer |
Åk ut på Svartviks-skroten, de kan ha begagnade skivor ifall du inte vill lägga ner en förmögenhet. Jag skulle byta ok på min, men det skulle kosta 10 000:- så det blev en renovering ho Egon bakpå Motornord. Om du vill ha bra skivor så köp borrade! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.