|
|
|
|---|---|
|
Jag har bara haft problem sedan jag köpt min bmw 320 03:a, först gult klegg i oljelocket och vi tror att jag måste byta vevhusventilation till en isolerad sådan . Idag lös lampan om försämrade avgasvärden, vad kan det vara för fel nu och hör båda dom felen ihop ? Tacksam för svar. Jenny | |
|
Ska tillägga att bilen går "typ pluddrigt"/"orent" ingen kraft i den samt att varvtalet vid frikopplingen går ner till 500 varv. Idag började dom problemen med att den går så. Hjälper det att köpa nya tändspolar kanske ? Jenny |
|
|
Kolla temp.sensorn/temp.givare Mao kosta på dig en diagnos hos en BMW verkstad eller någon verkstad som har denna utrustning och som kan läsa ev. felkoder. Kan också vara någon annan givare som spökar typ kamaxel. Vår 325 betedde sig likadant och det var det förstnämnda. Nu går den som ett skott!! MVH |
|
| Alltså är det motorlampan som lyser,beter sig bilen som att den ej går på alla cylindrar?Det kan vara Tändspolen min gissning då | |
|
Det känns som om den inte går på alla cylindrar men jag är ju ingen expert. Och det är motor lampan som lyser. Trodde att det ev hörde ihop med ventilhusventilationen så jag blev lite orolig. Jag har ju bara haft bilen en vecka och så börjar den strula såhär direkt. |
|
|
Börja med att låta någon läsa av felkoderna, det är ganska troligt att du får svar där. Du känner ingen bmw-nörd i närheten med prylar för att läsa av felkoder? Det behövs bara en piratbukten kopia på carsoft och en adapter från kina för 500kr. //Magnus |
|
|
Räcker det att ev köpa ett diagnoskit för att se varenda fel på bilen ? Jag kollade lite på www.24.se och dom verkade ha lite där. Men just i detta fallet är det nog rätt akut att fixa till bilen så jag får nog beställa ett för framtida fel för det lär ju komma =) |
|
|
Detta är vad jag själv köpte Länk //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.