|
|
|
|---|---|
|
Körde på en ford från sidan (hans fel) så att stötfångaren trycktes in, och det blev ordentligt med repor på den. När jag tittade efter visade det sig att huven fått sig en liten intryckning. Till råga på detta så gick det inte att köra bilen över 900rpm (troligtvis någon tändkabel, spole el. likn. lös) och jag upptäckte dagen därpå att bilen läckt ganska mycket servoolja eller bromsolja. Bilen är/var en 540ia -93 uttagen 94 och i mycket gott skick. Någon som varit med om något liknande? Vad kan man förvänta sig från försäkringsbolaget? Tacksam för svar! | |
| Risken är tyvärr stor att försäkringsbolaget skrotar bilen pga. av dess höga ålder och låga värde. Vill du behålla bilen får du nog försöka laga den själv. | |
|
Just det jag var rädd för. Har lagt ner väldigt mycket av min egen (och andras) tid, och ganska mycket i delar. Vad kan man förvänta sig i ekonomisk ersättning? Om man väljer att ta ut bilen, vad kan man få i kostnader av reparationer och delar? 80-90% av det försäkringsbolaget skulle betalat till verkstad + delar? |
|
|
En kompis fick sin risiga ford lite tillknycklad, försäkringsbolaget erbjöd 10kr (marknadsvärdet) för att lösa in bilen eller 8k och han fick behålla den. Troligen är det samma princip som gäller i ditt fall men några kronor mera då bmw:n bör vara värd några tusen till. //Magnus |
|
|
Grejen är att marknadsvärdet är svårbestämt då det fins så många risiga 540 ute. Har lagt över 10k på delar och om man skulle få en verkstad att göra jobben lika mycket där. Hur bestämmer försäkringsbolaget marknadsvärdet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.