AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.324

Länkage vindrutetorkare E34, åtkomst?

Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Någon av lagringarna/lederna i länkaget kärvar, har kopplat loss primära armen från motorn o då jobbar den normalt, övriga länkaget går däremot VÄLDIGT tungt! Hur kommer man åt den del av installationen som är "mitt i bilen", är det instrumentpanel bort som gäller?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Lossa plåten i torpedväggen som ger tillträde till utrymmet där kupéfläkt och torkare sitter från 'motorsidan'.

//Magnus

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Kommer du inte åt genom att ta bort plastskydden mot rutan så är de bara riva luckan vid torpedväggen som 944_Driver nämner. Det är inte kul, utan väldigt omständigt och trångt.

Primära staget torde va den som går från motorn, kopplar du loss den borde inte länkaget röra sig alls :P Att länkaget kärvar har jag aldrig hört talas om på E34, de brukar tvärt om glappa hejdlöst. Testa och spruta i WD40 och gör de några gånger
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Lossade primärstaget som just sitter på/ihop med motorn för att utesluta motorfunktionen, den går som den ska men som jag skrev, försöker jag "dra" länkaget när det är bortkopplat från motorn går det grymt tungt, känns som att någon bussning eller liknade kärvar/skurit. Har dränkt allt jag kommer åt med WD-40 liknade preparat men det är en länk jag inte kommer åt, mitten upp mot vindrutan.
Har sett länkar till reservdelskataloger med väldigt fina sprängskisser här, någon som vet webadress?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Denna?
Länk

//Magnus

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Länk
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Jättetack! Är väl bara att försöka hitta den där "luckan" i torpedväggen antar jag....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.