AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
863

Vart skall dom kapade kablarna anlutas?

Hejsan.Köpte en 518-94t i förra veckan.Andra försöket på bilbes gjordes idag.Allt åtgärdat såsom spindelleder och lite lösa grejor och bländnade ljus.Men när besmannen kopplade in mätinstumenten slog apperaturen bakut.Värdena gick i taket.Allt verkade ok och bilen går kanon fint och jämt.Men nere vid lambda/syresensorn var kaplarna avbrända/klippta.Och jag undrar nu vart dom ska ta vägen.Från lambdan i avgas till????därifrån osv osv.Ni förstår va?vill försöka få ihop det innan nästa vecka då körförud inträder.Tacksam för hjälp.

Är det inte bara att följa sladden eller är den inte kvar?
Nej delorian.Det är ju det som är det jobbiga.Och inte en susning vart dom skall hän.

Kolla etm:en. Allt finns där!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
På en 525 sitter kontakten för lambdasondens kabel på motorn vänstra sida vill jag minnas. Rätt så långt ner, en rund kontakt med fyra poler som sedan går vidare i motorkabelhärvan till databoxen. Troligen är det en liknande lösning på 518.

//Magnus

Ska kolla imorgon.Tack för visat intresse!Men vad är etm för nåt?Och vart kan man handla delar snabbt och dyrt och enkelt?mvh//ville

Hur snabbt behöver du delarna?
Behöver de senast onsdag alltså 3/3. Fyrledad kabel. Jag har problem med att hitta delar, vet du vart jag kan hitta så är jag tacksam för tips.

Hjäääääälp.

Det är ju bara beställa på mekonomen det kan ju få fram samma dag.
kanske waarwest.se

En skrot borde kunna skicka till dig så du har hemma på tis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.