|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Roffa1: Motorns styrsystem. Bilar tillverkade efter juni eller juli -09 (tror jag) har ett nytt styrsystem som tydligen inte ska gå att mappa om via en RTS-enhet men enligt V-tech (återförsäljaren av RTS) ska det ändå funka i min bil. Länk |
|
Roffa1 |
Carlman: Hoppsan, det vart visst ett litet missförstånd från min sida. Tänkte på det vanliga styrsystemet. Så där går det när man ej läser allt för noga;-) En annan fråga: När du bytte till Performanceknoppen på vxl-spaken, drog du bara rakt upp då? undrar vad som ev,händer med spärrknappen som är inbyggd i knoppen? Eller byter man hela spaken inkl knopp. |
| Snygg bil carlman! Alpinvit och m-sportpaketet gör ett väldigt kraftfullt intryck. | |
|
Roffa1: Det är bara att ta i och dra rätt upp. Spärrknappen följer med handtaget. Det är bara handtaget man byter. Alla: Tack för alla komplimanger! |
|
|
Carlman: Är det RTS Steg 2 till 335D du köpt ? (350/750). Återkom med rapport hur det funkar (om det funkar) när du testat. Har du kollat vilken typ av ECU du har ? Antar att det fortfarande är EDC16+ på 286 hkr-variandetn av x35D -motorn och då borde RTS-en funka. Då är det samma som på min. Har motsvarande trimmningsgrad på min 535D, med det är en 2008. Annars snygg kombination. Klart läcker bil ! /Janne |
|
| Om jag själv skulle kombinera den perfekta "pappa-rejsern" förutom en M5 touring... Då skulle den se ut exakt så här, Exakt!!! Mycket snygg!!! | |
|
Janne: Ja det är steg 2. Lovar att återkomma när det är dags! Jag vet att din rör på sig...:) MaCKan_86: Det var lite så jag kände när den beställdes. Mer glädje till pappor som måste köpa "förnuftig" bil!:) |
|
|
Carlman: Jag är förvisso inte förälder, men många säger: vänta bara.... tills du får barn så ska du se.... Så säger folk om en massa saker just för att dem varit där men inte jag ännu. Men jag tror inte på att man måste glömma bort sig själv och vad man själv vill och vill ha tills man är 55 och barnen flyttat ut. Så den enklaste lösningen förutom att köpa en begagnad V70 är att be blivande farmor att sy ett shyst galonöverdrag i matchande färg till lädret för det sätet barnstolen ska monteras. Bättre än så kan det inte bli, för då är även pappa glad och lädret skonat :D |
|
| Helt rätt! varken jag eller min sambo har åtsidosatt våra egna intressen bara för att vi har blivit föräldrar. Dock så finns det inte lika mycket tid för en själv men med lite planering så löser sig det mesta:) | |
| Detta blir väl fruns bil? Antar att en sobert svart är beställd/ i planerna... | |
|
Carlman: Skönt att höra att inte alla blir Svensons med V70 och 2,5 barn, jag får lätt ångest när jag tänker på det, det får INTE bli verklighet. Du ser ju vad jag kör... En lika dan fast kombi duger fint. Länk |
|
| Carlman, du har god smak ;) | |
|
Grym kärra Carlman! Snyggaste kärran hittills:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
MaCKaN_86: Jag ser inte bilden. Testa igen! Pavel och Stefan: Tack detsamma mina alpinvita bröder:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.