|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Grym bil! Grattis ! | |
| Gratulerar till ett utmärkt köp! | |
| Riktigt snygg bil! Grattis! Kan inte bli bättre... med ext/int-färger och paketen. Du visste vad du plockade ihop! :-D | |
| har du några mer planer för bilen?? fälgar och så vidare?? | |
|
Snygg bil, grattis! Också ett fan av oyster. Roffa, "Snyggt med Dakota Oyster, jag upplever ej själv det ljusa skinnet som ömtåligt" Nej, det är klart, din bil står ju bara i garaget och rostar. ;) |
|
Roffa1 |
Björn: Kul kommentar;-) jag hann dock avverka 30 mil i blå-jeans innan bilen ställdes av. Finns ej minsta tecken på avfärgning i det ljusa skinnet ifrån jeansen. (trots att de var helt nya) Får väl göra en bättre utvärdering i sommar med glass & Cola spill, osv. Om bilen ej rostat sönder innan dess;-) |
|
Roffa: Varför har du en x-drive när du ställer av den på vintern ? |
|
Roffa1 |
Slippy: Bra fråga, har undrat över detsamma själv. Tror det beror på att jag fick x-Driven helt utan kostnad. Ville egentligen inta ha någon x-Drive eftersom jag ej har någon nytta av den. Men är det gratis så tackar man naturligtvis ej nej;-) |
| Det är bra Roffa, ser fram emot din rapport om Oyster. | |
|
Till och med "min" handlare avråder från Oyster eftersom det tar åt sig främst jeans-färg. "BMW six appeal" |
|
Buspelle |
Tror inte man ska överdriva problemen med ljus klädsel. Har själv haft ljusbeige skinn i åtskilliga bilar och visst krävs det lite mer gnidande med skinnrengöring men absolut inget som kan anses vara extremt besvärande. En kollega har oysterskinnet i sin BMW och det verkar inte vara värre än beige skinn att ta hand om. |
|
Grattis! mycket fin fil. Gillar performance växelspaken, är det mycket bättre känsla mot original? |
|
|
bmw_jerry: Lite mer planer finns det. - 19" fälgar är inhandlade. Väntar på däck till dessa. - Performanceratt är beställd men tyvärr restad i tyskland. - Bas, slutsteg och signalprocessor är inhandlat. Skall förhoppningsvis installeras i nästa vecka. - Rutorna skall tonas - Byta ut diffusorn bak mot "performance-varianten" och lacka den svart - V-tech rts-enhet inhandlad. Installeras efter en kort inkörningsperiod:) - Upplåsningsmodul för skärmen så man kan titta på film även när bilen rullar - Sänkning. Antingen coilovers eller bara fjädrar. Avgassystem + luftfilter och backkamera har jag funderat på men har svårt att bestämma mig. Nicklas_E46: Den känns mycket bättre än orginal. Bredare och maffigare liksom. |
|
Buspelle |
Vad är det för 19"-fälgar som du införskaffat? |
|
Buspelle: [URL=Länk |
|
|
RTSen fungerar väl knappast med din bil med tanke på att du borde ha nya styrsystemet i som alla vi andra med 2010 bilar??? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
WMR Velocity V710 Skulle varit med också:) Beställde dom i silver men efter att ha monterat blanksvart grill på bilen blev jag tveksam till om det var rätt val. Kanske hade sett bättre ut med svarta fälgar...? |
|
| NIKeMaN: Det är inte säkert. Har varit i kontakt med V-Tech ang. detta och dom säger att det ska funka på min bil trots att det är nya styrsystemet. Vi får väl se om dom har rätt. Annars blir det att leta alternativ:) | |
|
Varmaste gratulationer till en mycket smakfullt kompnerad bil, in i minsta detalj. Den blir ett litet konstverk:) Mvh Asken |
|
Roffa1 |
NiKeMaN: Vad innebär det nya styrsystemet from 2010, samt vilka begränsningar sätter det vid olika fälgval? Passar endast originalfälgar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.