|
|
|
|---|---|
|
Va ute o körde häromdagen och bestämde mig för att köra igenom en biltvätt, efter detta körde jag ca 500m sen tvärdog bilen. Ringde en polare som fick bogsera hem mig under färden provade jag att lägga i växlar o dra igång bilen den spottade o tände till lite men orkade inte gå, förens efter kanske en halvtimme när vi nästan va hemma då fick jag liv i den o den gick precis lika jämt och fint som innan, så jag slog på den lite etanol och k-sprit tänkte att det kanske va vatten i soppan. Körde en dag o den gick som en dröm då den plötsligt tvärdog, när jag skulle ut från en korsning, sedan dess har den inte visat nårra tecken på liv. Den har ström fram till tändspolen och fram till fördelarlocket men inte ut från locket har bytt rotor, utan resultat. Då till min egentliga fråga är det bara fördelarlocket det kan vara fel på eller finns det något annat det kan vara fel på ? Kan ju till lägga att locket som sitter har gått runt 1000 mil. | |
|
Är ganska säker på att du har fått vatten in i tändhattarna eller någonstans i tändsystemet. Detta som är problemet på många bilar när man tvättar dem. Så kolla över tändhattar, stift osv osv och låt det bli lite torrt igen och testa sedan att starta bilen igen :) Lycka till! BMW är livets mening |
|
|
Har bytt flera styrboxar på just E36 som blivit rökta vid biltvätt. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.