|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny här och har en liten undran. Imorse på väg till jobbet så fick bilen (530da -00) tuppjuck och stannade helt utan förvarning, in till sidan startade igen inga problem, detta hände 5 gånger på 8 mil ngn gång kunde jag inte stanna (motorväg mycket trafik) så fick skicka i neutralen och starta bilen på nytt då gick automatlådan in i failsafe(naturligt kanske?) stannade sedan på en mack och stängde av bilen, då gick den ca 4-5 sekunder efter att jag vred av nyckeln. Någon som har ngn ide` MVH: Tommy | |
| Antagligen bränslerelaterat, men börja med en ordentlig diagnos - se till att få en utskriven lista på alla felkoder. | |
|
Hej! Har själv haft problem med railtryckssensorn - byttes men felet kom tillbaka efter bara ett par tusen mil. Verkstaden sa "att man på vissa bilar fick byta railsensorn med jämna mellanrum" (några tusen mil!!). HAde svårt att köpa det argumentet och efter 2,5 timmes eget slit visade det sig vara KONTAKTEN till railsensorn som var mer eller mindre kass!! Juckade den (lite svårt att komma åt - men det går) några ggr fram och tillbaka och allt helt OK. Köpte senare ny kontakt och bytte ( nå'n hundralapp). Kan ge felkoder av typen "lågt bränsletryck, felaktig railsensor o.s.v. Inte helt okänt fenomen - tror t.o.m. att det finns ett servicemeddelande ang detta. Mvh/Saij |
|
| Tack för svar... kan ha och göra med min fuldiesel, då bilen går fint nu efter en tankning på shell men skall ändå kolla upp tipset med railsensorn. | |
|
Hej igen! OM du åker "fuldiesel" se för sjutton till att den är ABSOLUT vattenfri - railpumpen (=dyr) har helt andra krav på soppan än gammal MB med radpump - men det visste du väl redan :-). Extra byte då och då av bränslefilter är heller inte fel. Mvh/Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.