|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle behöva lämna in mina sidokjolar på omlackring efter ett otrevligt möte med massa grus som blästrat nederdelen. Vad behöver man för verktyg och var sitter alla skruvar ? Knepigt att få loss ? /Per | |
|
Vet inte hur man skruvar loss plåtarna. Tänkte bara tipsa om att det finns företag som specialiserat sig på att lacka utan att demontera. Jag har använt chipsaway för ett mindre lackeringsjobb med bra resultat. |
|
|
Glömde visst nämna vilken bil det gäller.. hehe :) Det är en Z4 -06 , och jag tror nästan det är plast i nederkant ? kan det stämma ? tanken var att slippa förflytta bilen från vintervilan, därav lättare demontera och lämna iväg på lack.. smidigare för lackeraren osså. |
|
|
WGG: hur har priserna legat och vad för jobb har du fått utförda ? |
|
| Jag hade ett lite "udda" lackjobb på min. Det var som att kanterna på insidan av motorhuven var skavda (fast huven inte låg emot). På ena sidan rörde det sig om 20 cm och på andra kanske 50 cm. Och så var det lite skav på kanten av förardörren, 10 cm. Jobbet blev utmärkt utfört. Lämnade på morgonen och hämtade på kvällen. Tror jag betalade 1700 kr. | |
|
Kollat runt lite och jag har ju lite andra skador m.m. på bilen som eg behöver åtgärdas. Så det får nog faktiskt bli ett komplett Aerodynamik paket från BMW till sommaren, lackat och klart för 10k |
|
|
Lite av en monolog här tyvärr.. Men BMW säger nu att det inte går att beställa ett komplett Aerodynamikpaket längre.. wtf ?!, skall åka förbi idag och snacka med dom face to face.. såhär får det ju inte gå till :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
