|
|
|
|---|---|
|
Jag med fler letar efter självaste ljusslingorna för att bygga sig egna demon eyes. Ser på forumet personer som snart skall sälja sattser för runt 1500:- Vart finner de sina "delar" tro? Om någon besitter information, vänligen meddela oss "BMW-bröder" så vi också kan få "pimpa" orginallyktorna. Hoppas hoppas... Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
markus00 |
Man kan köpa plexiglasstavar och lägga dom en kort stund i ugnen och sedan böja dom runt ett runt föremål. Någon här på forumet kommer ej ihåg vem hade gjort det och det fungerade bra. Har fått bilder snyggt va det också. |
|
hittar inte ens plexiglasstavar på nätet, samt prisuppgift. Någon?? |
|
|
Maila gärna mig om du hittar nåt, letar jag oxå. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| plexiglasstavar finns t.ex. hos claesolsson, dock är dessa rätt korta. Men någon lokal glasmästare borde kunna fixa längre | |
|
jag har gjort av plexiglas stavar och det funkar fint ocg snyggr blev det med, men lite jobb med att göra dem. en plexigls stav kostar inte mycket hoss en glas mästare och en sådan räcker till alla fyra lycktorna. Joakim Eriksson |
|
|
oj glömnde de finns att köpa färdiga satser på www.m-style.nu/lampor.htm, men då blir det dyrare Joakim Eriksson |
|
markus00 |
Joakim E: Vad använde du för några dioder? |
| Dom här plexistavarna, hur tjockt gods har ni i dom och gärna litte mått på diametrar osv ifall ni har lyckats få dit d alltså vore hyggligt! | |
|
joakim E: Har du bild på din bil modifierad som du kan skicka? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
nej har inga bilder, men du kan ju beställa dessa plexi stavar i den grovlek du vill och det du tycker passar bäst till de lampor du tänkt använda Joakim Eriksson |
|
|
Du/Ni som har byggt egna demon eyes, vad använder ni för lampor/dioder/ljuskälla och hur många?? MVH Niklas - Uppvuxen på E28 |
|
| en i varje ände ! det enda jag vet ! :) | |
|
Det här med släta glasklara plexistavar: Ljus in i ena änden = ljus ut i andra, inte mycket från periferin på staven. Kanske plexin skall vara lite mjölkig för att lysa från ytan. Kolla på original, inbyggda "refflor" i staven som släpper ut ljuset längs med så att säga. FP |
|
|
Hej ! jag använder dioder på 8000 mcd, funkar fin fint .. 8 dioder, en i varje ände som wrath skrev. .. mvh Daniel |
|
| Vart köper man sånna dioder? Har Elfa? Vad kostar dom? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.