|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vad man kan använda för medel då jag ska våtdammsuga bilen invändigt? | |
|
Ska du hyra en maskin ? Finns annars hos färghandlare eller där man kan hyra sådana damsugare. kör själv varje vår blir som ny invändigt. Hyr maskin hos Weydes färghus här i Norrköping samt köper medel som är för textil. |
|
|
Jag använder Allbrite Rug & Upholstery på invändiga textilier. Använd sprayflaska med 1:10 och spruta på sätena. Sug sedan upp med en klädseltvättmaskin eller våtdammsugare och interiören blir som ny. Har man båda fötterna på jorden är bilen på verkstan. |
|
|
Det går väldigt bra med flytande diskmedel utblandat med varmt vatten också. Två droppar diskmedel till cirka 5dl vatten blir helt ok blandning. Har gjort så på två bilar och sedan våtsugit, de blir som nya invändigt. Mvh Henrik |
|
|
Okej ska prova med diskmedel, Tack så mkt för svaren! /Crille |
|
|
Halloj! Har våtdammsugit bilen två gånger, först 6 månader sedan och senast var idag. Mycket bra resultat! Jag dammsög med en sån här "gds"tvätt/anläggning i Lund. Förvisso första anläggningen som jag har sett, som har våtdammsugning men det bör väl finnas fler? 5 poletter á 10kr räcker om man är väldigt effektiv, men jag körde för 100kr. Riktigt skillnad!! Mvh/¨Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.