|
|
|
|---|---|
| Precis hemkommen från bilprovningen, 520ia -92, fick reda på att jag har glapp i styrarmslagringen höger. Är det nåt man bör ge sig på att byta själv eller ska man lämna iväg? Är hyfsat händig, undrar mest om nån vet om det är extremt jävligt att byta den? i övrigt var bilen någorlunda okej, avgassystem fastsättning bristfällig, färdbroms fram ojämn... helt okej för en 18år gammal bil:) | |
|
Är inga problem att byta själv om du köper en styrarm med ipresad bussning. Finns bl.a på Mekonomen. Bytte själv på min fd. 525:a 89:a. Jag köpte en på skroten för kaffepengar. Var just slut då på Mekonomens centrallager därför blev det en begagnad. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
vad bra, beställde en på meca idag så får nog den imorn, så det blir spännande att se hur det går:) tänkte försöka hålla liv i bilen ett år till. tack för hjälpen! |
|
|
Jag bytte nyss en styrled på min 525ix som blev underkänd på besiktningen. Förutom att alla bultar hade rostat fast utan dess like så gick själva bytet relativt smärtfritt (jag säger det igen, relativt...). Dock lär du behöva göra en framvagnsjustering då toe-vinkeln kommer att bli svår att få till. |
|
|
ja, jag anade nästan att de inte skulle vara så enkelt som det lät, vad tar en verkstad för att göra nåt sånt? bilen e ju gammal och vill inte lägga ut alldeles för mycke pengar på den. |
|
|
Hm, trodde det var nr. 14 o 15 som du menade i Länk Jag bytte denna och det behövdes inte göras någon framvagnsinställning efteråt. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Och jag trodde att det var nr. 4. :P Om det är den inre så behövs ingen inställning, bara att byta rakt av. Med den yttre däremot så går det väl att få till det hyfsat med skjutmått, lite känsla och en smula tur. Dock är väl en framvagnsinställning att föredra, framförallt om det var rätt många år sen sist. Det finns gott om däckverkstäder och andra verkstäder som justerar framvagnar utan att tömma plånboken. Jag gjorde min på Däckia och dom tog 800kr för att justera camber, caster och toe. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.