|
|
|
|---|---|
|
Läste nyss om en kille som hade liknande problem men vill ändå kolla vad ni tror. de låter altså som att det klonkar, skrammlar när ja kör på ojämnt underlag, som t.ex nu när de e frusna småbucklor på alla vägar. det låter ingenting om jag gungar på bilen i bak, vänster eller höger, så förmodar att de inte har med stötdämparna eller deras fästen och göra. det har även den senaste veckan börjat låta något likadant på höger sida i bak nu oxå. det låter som att det kommer ungefär där bakhjulet/dämpen sitter. sen skramlar den lite olika mycke beroense från hur kallt det är typ:S. sen så har jag lite problem när jag bromsar: vid hård inbromsning så skakar bilen lite grann tills den har fått ner hastigheten en aning? | |
| Kolla broms beläggen , då oket kärvar så kan det skramla om dem . | |
|
Hjulupphängningen är en vanlig felkälla på E36. Många exemplar körs hårt vilket har en negativ inverkan på livslängden på leder, stag och bussningar. När du är ute och provkör en bil, lyssna efter klonkande ljud från bilen, speciellt när du kör över ojämnheter. I vissa fall kan vibrationer uppstå i farter mellan 100-140 km/h som följd av att framvagnens bussningar är slitna. Ett annat fel som drabbar alla BMW ägare förr eller senare är slitna silentblock (tvärbalksbussningarna i bakvagnen). Det märks genom att det dunkar och slår bakifrån vid gaspådrag och gasuppsläpp. Bilens vägegenskaper blir försämrade och bilen får ett vingligt beteende på vägen. Byte av silentblocken kostar ca 2000 kr. |
|
|
mina övre stötdämparlagringar var kass bak på min då klonkade det rätt ordentligt |
|
| okej, är det svårt/dyrt att byta det själv? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.