|
|
|
|---|---|
|
Är spekulant på e39, främst 523 och 528. Stämmer det att e39 har 3000mil serviceintervall efter årsmodell -99? Vid vilka mil bör slitagedelar bytas? T.ex. Stötdämpare Koppling Bromsskivor Avgassystem Känner ni till något bra objekt eller kanske själva är intresserade av att sälja är jag tacksam för tips. // Mattias | |
| Service varje 2500 lit bränsle. Avgassystemet har jag aldrig hört att någon fått lov att byta. Rostfritt. | |
|
Jag tackar för snabba och utförliga svar. 530 är inte helt ointressant. Även om jag anser att e39 523im och 528im av senare årsmodeller är nästan olslagbart prisvärda idag. En 530im, eller ännu hellre 540im eller M5 hade ju naturligtvis varit det ultimata om inte pengarna styrt. Jag har skickat kontaktuppgifter via powerpost till dig Falsterbo. // Mattias |
|
|
Håller med skit i serviceindikatorn och byt olja var 1500:e mil ta det som det kommer, finns inga fasta miltal för byte dämpare avgassystem etc. |
|
|
Ang. avgassystem på E39: När jag pratade avgassystem med återförsäljare av BMW för ett tag sedan så hade dom aldrig bytt ett avgassystem på en E39:a pga rost!. Men däremot någon som blivit sönderkört av ägaren av någon anledning typ backat på stenar, ishögar och böjt sönder prylarna..t.ex. Huruvida hela systemet är i "rostfritt mtrl" eller ej har jag inte lyckats bekräfta från återförsäljare jag varit i kontakt med, olika uppgifter beroende på vem man pratar med.. Däremot är systemet i mycket god stålkvalité hur som helst.. Kan variera också med årsmodeller. Min E39:a har originalavgassystem intakt ännu. Uttagen december 1996, ca 19500mil. Mvh Janne |
|
| Vet inte riktigt material, det kan ju vara något rosttrögt typ Corten, men det enda som blir lite rött är väl svetsarna. Hög klass. Kul att lyfta upp något riktigt hållbart. Annars blir det ju mycket elände på ett bilforum :). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.