|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag har en 525tds -95 som krånglar.. det började med att den som alla andra tds:er gungar i varvtalet.. men sedan så tappade den all kraft och den svarar inte på gas, den dör och den är mkt svårstartad. jag har tagit bort förpumpen i tanken och rengjort den och då gick den mkt bättre men sen återkom detta problemet igen, tog bort förpumpen igen men den var ren. kollade även tanken men det var rent.. Ibland svarar den på gas men sedan så slutar den helt plötsligt.. Jag hade inne den på Nifab i sävsjö och dom kollade efter felkoder och mätte upp Gaspedalpotentiometern och den var Ua. Så vad kan det vara för fel? Jag vill inte byta Pumpen då jag tycker det är helt onödigt att lägga ut så mkt pengar på denna bilen.. Tack på förhand! Mvh zibbe | |
| Har även bytt Styrenheten och testat om det var den som va problemet men det var ingen skillnad... | |
| Ditt fel ligger i ställverket i insprutspumpen..ring dieselmeken i Aneby du bor ju inte alför långt därifrån | |
| okej men han rekomenderar väl pumpbyte vad jag har förstått? eller går det byta smidigt... | |
|
Jag har ett ställverk till salu billigt om du behöver det. Info om hur man byter det finns här på forumet. Har även en pump.. Mvh Carl 0707 288 559 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.