|
|
|
|---|---|
|
Suck...är lite less nu på mina timers som inte klarar av lite mera minusgrader än "normalt".. Har nu haft ett antal dagar med problem med att mina timers till mv..stannar mitt i natten och följdaktligen inte startat streten till mv +kupevärmare när det skulle varit dags s.a.s. Vilken timer idag klarar av det? Köpte bl.a. från en Ica butik här i staden och den fungerar ytterst sporadiskt(made in China såg jag :/ ). Mvh Janne. | |
|
Kolla med mekonomen.. De har nog för motorvärmare/kupevärmare. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Funderar starkt på Calix timer.... Kostar en slant, men det kan det nog vara värt om man vill vara säker på att det fungerar när man mest av allt vill det, dvs i nordisk vargavinter. Dessa billiga s**t timers för "49 kr" made in China är nog ingenting jag ska fortsätta med iaf.. Mekonomen hade tyvärr inte Calix(tydligen utgått iaf här i Umeå).. Modernum timers hade dom, men vet inte om det är av "ok kvalité".. Calix prylar vet jag är bra sedan tidigare. Tack för svaret, jag ska ringa runt en smula här i närområdet... Får väl ringa och beställa i "värsta fall".. Mvh Janne. |
|
|
Jag kan varmt rekommendera nexa:s lösning: Länk samt en timerfjärr: Länk Då har du timern inne i värmen istället :) Vi kör denna lösning på några utomhus belysningar och de har inte felat en enda gång denna vintern iaf. Länk |
|
|
Tackar.. Nexas system är ju lite lyxigt ser jag :) Men en ganska cool lösning på problemet.. Kjell o CO har vi här i Umeå, så den där timern som "falsterbo" länkar till verkar ju lovande att titta närmare på... Billig iaf(känner igen det ;)) Den ska ju klara -40 grader, så det är ganska mycket mera än vad mina fd är märkta för iaf(-30).. Ok, har nu själv kollat runt en del, men alltid bra med fortsatt input om lösningar som fungerar.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.