|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det viktiga tycker jag är att klargöra om man vill byta motor eller fullständigt konvertera till en M3. Nu verkar det som att du nöjer dig med att endast byta motor, då spar du en avsevärd andel jobb och läsarna kan ge mer passande tips. Lycka till med projektet! __________ Mvh Grelle |
|
|
ja ja skulle specificerat det lite bättre, altså endast motor går bra då jag i dagsläget har M-chassi M-ratt M-sidokjolar M-spoiler fram och bak M-knopp M-lister Men för nyfikenhetens skull, vad kunde jag mer skaffat som är M förutom Mätarna Sätena Pedaler ? |
|
| Glöm inte emblemet till bakluckan! :p | |
|
Aluminiumdörrar. |
|
| Alu-dörrar e bara på M3 GT o VISSA vanliga M3 coupé som har då d blev ett överskott från GT modellen.. Så sitter inte på alla! :) | |
| Säkert kul projekt, men räkna inte med att kunna få igen pengarna på något vis vid försäljning. | |
|
En hyggligt fin M3 kostar väl 80/90 och uppåt. En fin 328 är värd 50? en M3-motor kostar 20-25k. + övriga småkostnader som avgas o annat skit man inte räknat med. du är ganska snabbt upp i 90k och har en "fejk" M3 :) Men om du älskar att skruva so go 4 it! /Jonas |
|
|
En 328:a med M3 - motor blir ju ingen fejk M3:a. Det blir ju bara en 328:a med M3 motor. ;-) |
|
|
Håller med Casy. Gillar du att skruva så är det säkert ett roligt projekt. I övrigt så tror jag det blir fan så mycket dyrare i slutändan. Sälj bilen och köp en riktig i stället. Det kommer trots allt att förbli en 328 oavsett vad du gör. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
| ok heh tror ja har kvar den som den är faktiskt. | |
|
Varför är folk så jävla negativa. Om nu han vill lägga pengarna på att göra om sin 328 till M3 3.2 så låt han göra det. Har ni inga andra tips än att säga att han skall köpa en m3 så skit i att skriva. Jag tycker detta låter jätte kul. Hur går det? Jag är själv sugen på att byta motor i min bil. Har en 328 Touring. Men som en annan skriver så blir det 3.0. Då den är bolt on på 328:ans växellåda. Man kan ju satsa på kompressor på den sen ju:) Sedan vad jag har läst så är det väl bakvagnen som är anorlunda. Länkarm, bussningar. Också förstås bromsarna. Sedan skall allt funka Sedan med besiktningen som många andra är negativ också. Det är bara att rega om bilen med den motorn i,som ombuggt fordon.. Inga problem vad jag har hört. Och precis som du skriver. Malmö besikningen fixar det;) Nu finns ju dessutom en svart marknad på besiktningen. Lycka till och säg till när du är fädig så får jag se på den. Bor själv i Malmö. Mvh Andreas ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
| Är skillnad på att vara negativ och realistisk. Nog bäst att passa på att besiktiga bilen då i Malmö för de har nog inte jobbet kvar särskilt länge. Rätt dumt att riskera jobbet för "en flaska vodka". När ryktena sen börjar gå så är det bara en tidsfråga. | |
|
Länk Tydligen inte jätte svårt. ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
| AckeOfSweden: Är bilen du länkar till reggad med M3-motorn då? | |
| Precis, att sätta dit en motor har ingen påstått är svårt. Ska han enbart köra på bana är det ju perfekt men att registrera den är inte lika lätt. Ingen hindrar dig att försöka men om TS frågade om råd och fick just det! | |
|
Den är omreggad. Men ny motor i. Var tydligen inga problem iheller. Och det är utan 1l vodka:) ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
Acke, håller 328 drivlinan verkligen för en 3.0 med kompressor? |
|
| Ok, står inget om det i tråden iaf. Intressant att höra hur han gjorde det och vad allt kostade. Övertygad om (liksom en del andra tidigare här) att det blir billigare att köpa en m3a! Sen kan det ju finnas en tjusning i att skruva själv! | |
|
Decerto: Jag är övertygad om att växellådan klarar det zf-lådorna har jag hört skall klara 400+. Men kopplingen bör förstärkas. Men motorn skall förstås vara i bra skickt. Man skall nog göra en helrenovering av den först och kolla alla rörliga delar i motorn. Men får man tag på en fin m3 3.0 motor så lär inte det behövas iheller. Så ny koppling så är du hemma:) ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
keiser: jo, jag håller med dig. Nog fan är det en dyr historia. Men för min del som har familj och själv är stört förtjust i e36 touring så är detta det ända alternativet om jag vill ha mer klös i min 2.8a. Om jag inte vill köpa en m5 touring. Men dom är lite dyrare:p ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.