|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| En till snilleblixt som inte fattar att de flesta (tack och lov) seriösa tuners inte vill experimentera med sina kunder utan håller sig inom goda marginaler. | |
|
3MW - vi kan ta en fika.. :-) /Andreas. |
|
|
miztafrizz: Absolut, men har inte du 197hk original dvs 3liters spisen? den går att få ut närmare 300hk ur. Men är du suen på Paj med glass och kaffe så hojta till alltid kul och snacka lite skit med BMW förare. ha det! :) Rusta: Jag har direkt kontakter med Tekniktemas ägare och vet hur saker och ting går til därav tilliten till trimet. Sedan så vet jag var han får tag i alla program samt trim. så det är inte nån hemma meck precis utan allt är testad och funkar utan strul! Har kört med deras box ett bra tag nu utan problem som de flesta beskrivet och med kännbart effekt. men sedan när vi körde hans bil (identiskt med min 525d e61) som är mappad så gick den bättre! så nu har jag besämt mig för att mappa den oxå sam bytt till öppt system, filter samt den grovsta mappen. finns de i tyckland som mappat exakt likadan bil med samma mod. vid 19000mil och kör nu ca 10000mil utan problem. min har rullat 11000 och kommer att säljas till december då en 5serie ska beställas. Åtrigen jag har fakta och rikerar inget (eller mer än vanligt dvs, då motorn tar stryk vid all trim) |
|
| Jag finns dagligen i Sthlms området, så jag PMar dig mina uppgifter. | |
|
Är detta samma Tekniktema som för 5 år sedan importerade GPS-enheter från USA och är din "direktkontakt" med en kille som heter Peter? Kommer i så fall ihåg den diskussionen som var då jag var på jakt efter en Garmin: Länk |
|
carl530 |
Jag har försökt komma i Kontakt med Tekniktema i ca 1 år nu via telefon och mail, köpte tyvärr en dieselbox där som aldrig funkade. Har gett upp totalt med att få tillbaka pengarna. Skulle aldrig lägga in en programvara från dem med tanke på att dom inte reder ut problem när dom uppstår. Tänk på att en ny styrbox med inkodning blir nog rätt dyrt... |
|
Hehehe läste precis alla inläggen på länken som Allroad länkade till. Det säger en hel del om killen som håller i firman som plötsligt dyker upp och ska försvara sitt företag men åter blir knäckt av en kunnigare person. Val av firmanamn som Tekniktema luktar illa redan från början. Att sedan sälja som andra eller tredje hand på sin fritid efter jobbet säger ju en hel del om vilka garantier du får och hur seriöst du kan få hjälp. Så mr. 3MW...ditt påhopp på Ghost Rider var helt onödigt då han har hållbar bevis på att både hans förra och nuvarande bil är mappade och bänkade med angivna effekter och förra bilen håller än idag med sina originaldelar som den fick från fabrik, trots den påfrestning som den varit utsatt för. Med den kommentaren ifråesätter du ju därmed Vtechs kunskap och jag vet inte om din Tekniktema, som är så "billiga och bra", är mer seriösa och kunnigare än Vtech. Återstår att se vad du får i din bil efter att ha gjort dina moddar och nu får en fil specialanpassad för din bil. Förstör dem din bil så vet jag att Vtech kan fixa hobbyfirmans fel :) Hade du bott på västkusten hade jag bjudit dig på Oxfilé och ingen SNÅL äcklig donkan, om du med din diesel sexa ens kom i närheten av min original BMW med enbart mapp (för tillfället). Så ja, jag håller fast vid att DU ÄR SNÅL som chansar på ett företag ingen tycks hört talas om. Och nej, det är INTE JAG som är dum, snarare DU eftersom du chansar och riskerar att låta ett okänt företag peta in mappfil i din bil. Man kan undra vem som är så jäkla dum och hur en 24 åring som dig resonerar. Jag citerar dig "jag är inte dum som vissa (läs:DU) jag prioterar inte bort vissa leverantörer för att de inte är lika kända". Öhhhh...hellre att jag hört talas om företaget som ska få utföra jobbet på min bil och vet att dem gör ett bra jobb än att chansa på ett företag som ingen hört talas om. DET är att vara både dum och snål när man håller i en sketen ynka tusenlapp för att det är billigare på ett annat ställe än ett välryktat företag jämfört med en hobbykille som skickar ditt ärende vidare. Fattar du inte "gubben" att du säger emot dig själv? Men så är det, 24 år och fortfarande luktar pink, ska sitta här och försöka tala om för folk att Tekniktema via 2-3 mellanhänder skulle göra lika bra jobb som ett seriöst trimföretag för hälften av priset. Större skitsnack och dynga var det länge sen jag läste om sist...men underhållande att det finns dumskallar (läs: DU) :) Lycka till i alla fall och har du vägarna förbi västkusten, hojta då till så ska jag sätta dig på plats och köra dig en 4 timmar gammal Cheeseburgare från donkan hahaha :))) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Edit: * KÖPA dig en 4 timmar gammal snåle Cheeseburgare från donkan :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
fröken.Bayer: Du har precis gjort min dag :D Hahahahaha TACK! LÄnge sen jag läset inlägg från en sån stor idiot och skrattde på morgonen ;) Gällande ghost rider så var det ingen på hopp där bevisar du hur DUM och pantad du är!!! läsa mina äldre inlägg. Jag har inget imot vtech vet inte äns om deras grejer är bra eller dåliga, utan jag reagerade på att ghjost rider skriver endast vtech är bäst! vtech kan sin grej, vtech grabbarna är bra mm mm. jag sa att jag avr trött på att han bara slängde in inlägg utan att förklara varför TS skulle välja de över diverse andra firmor. jag skiter i Tekniktem det var bara ett exempel och just pga jag har deras program i bilen så förklarade jag hur/varför jag är nöjd med teknitema! Gällande min ålder så återigen ett gott skratt jag kanske är 24år men kör en större bil än dig ;) driver fler företag än dig och är säkert större än dig oxå ;) så skippa ålder snacket och bete dig som om du vore 33 och inte 3! det var du som började kalla mig och nån till för snålisar hit och snålisar dit, där av att jag kallade dig för dum! Sen oxå vill jag att du läser mitt inlägg där jag skrev följande: Åter igen jag slänger inte skit på v-tech jag har inte provat deras program och tänker inte göra det heller så länge man kan få ut samma effekt för halva priset nån annanstams. Bor i sthlm o uppsala, så nån som mappat sin 525d 177hk itrakterna får gärna ställa upp på en race samt fika på donken på den som förlorar :) för det skulle vara kul att se de olika trim firmorna ställa upp o se IRL hur bilarna går! <- trevligt ton samt intresse för att se resultat. Jag tvivlar inte på vtech siffror(har ingen anledning till att göra det) och skulle jätte gärna vilja prova köra mot en vtech mappad 525d 177hk gentemot mon tekniktema 525d 177hk samt flera andra tuning firmor :) Ha de gott nu!!! |
|
|
Kunde bara inte hejda mig från att kommentera ^_^ Varför inte komma ner till Björkvik nu på söndag. Så filmar vi racet mellan bilarna! |
|
| Gud va dött det blev, våga ingen anta utmaningen? | |
| Jag har en Vtech-masserad bil, kan tänka mig att köra mot en BMW diesel som är "fixad" av Tekniktema... | |
|
Ojojoj......Nu blir det långt men någon gång skall det ut;) Jag har många gånger undrat varför detta med effektoptimering och val av tuningfirma ofta leder till en väldigt infekterad tråd. Jag förstår det inte riktigt då ingen som jag läst om här drabbats av mkt allvarliga motor/växellådsras oavsett val av optimering. (Att enkla boxar som enbart skjuter till mer bränsle i spridarna kombinerat med en "körglad" teknik leder till problem med svartrök och sotning i partikelfilter räknar jag inte till mkt allvarliga problem) Samtidigt har jag många gånger slagits av att argumenten för styrboxoptimering kontra boxoptimering är otroligt dåligt underbyggda. Exempelvis när jag som 120dA ägare under våren 2007 läste på här ang lämplig optimering så var "Mehrleistung" den senaste billiga flugan som alla skulle ha. Den var billigast bäst och gjorde jobbet utomordentligt, Sedan var det ITSFUN o.s.v. Sedan kom ESS in i bilden och var "King of the Street" på forumet. Plötsligt var det som att svära i kyrkan om man funderade på att använda box. Hmmmmm och jag som ville vara säker och valde Promotech p.g.a. att det var "premium" att köra deras +box i 120:n känner mig nästan dumförklarad så här i efterhand. För nu är box tydligen bara skit?! Argumenten som används är att man optimerar fler signaler och kan fininställa fler parametrar med styrboxoptimering kontra box vilket jag logiskt kan förstå bör vara något bättre. Nu är det dock inte så avsevärt många fler parametrar än laddtryck och bränslemängd som kan förändras för att få fler kusar i bilen vilket får mig att förundras över ett av de vanligaste argumentet. Detta argument är att man manipulerar styrboxens signal till turbo (läs Promotech c+ box med en del andra) och spridare med box och att det givetvis är bättre att via styrboxen ändra dessa parametrar. Jag blir då mkt förundrad??? Det kan inte vara någon som helst skillnad om turbon och spridarna får signalen via 1:or och 0:or från en box eller direkt från styrboxen. Det är ungefär som att påstå att de som använde en piratdekoder till kabelteven på 90-talet skulle få en annan bild än de som köpte abonemanget. Samma problem finns med olika kommentarer kring vilken tuning-firma som är bäst. Varför har jag då själv valt att skaffa Evolve Switch från UK då det finns billigare alternativ. Jo av den enkla anledningen att jag älskar att läsa på saker innan jag bestämmer mig samtidigt som jag vill få det nu "bästa" till billigast möjliga peng. Av det jag nu läst på så är det mest prisvärda och rekomenderade alternativet Evolve. Jag har inga garantier för att jag gör rätt val i långa loppet då detta tydligen är något som det går mode i. Om 3 år så kanske jag får höra om hur korkat det är att ladda in ny programvara i styrboxen istället för att ersätta den med en "super duper x2000" från firma X. Dock vet jag av erfarenhet att när jag körde med Promotech så valde jag det på samma parametrar som nu och blev också mkt nöjd så varför inte fortsätta med samma typ av urvalskriterium. Summa sumarum: Sluta alla att hejvilt förbanna eller promota olika alternativ utan någon som helst motivering eller hänvisning. Många läser liksom jag detta men kanske inte med viss källkritik. JAg är ingen expert men jag har heller inte läst en lång och vetenskapligt underbyggt foruminlägg som faktiskt förklarar styrboxoptimeringens riktiga förträfflighet över boxens. Jag gör dock som de flesta andra och läser på och bedömmer därefter. Dock kan jag aldrig hävda att tekniktemas optimering skulle vara sämre än Evolve då jag inte har någon fakta att gå på. Vem vet var deras filer kommer ifrån, kanske från samma ställe som Vtech i Polen eller Evolve i UK. Jag personligen är dock inte villig att chansa men någon måste göra det för att ett "nytt" företag som Vtech skall rekomenderas som "bäst" om 3år. M.v.h. GenLee |
|
|
Bra inlägg GenLee! Jag kan försöka mig på en förklaring här. När det gäller insprutning av bränsle (som höjer effekten, men även temperaturen i cylindern på en diesel) så är det många mappar som styr detta. Med programvara kan du styra alla dessa mappar såsom insprutningstid, korrigering mot temperatur, railtryck, lambdavärde och en del andra mappar. Dieselboxen höjer i regel endast railtrycket (1-kanals) för att erhålla mer bränsle, och den gör det dessutom på ett mindre bra sätt genom att manipulera signalen in till styrboxen. Flåklypa |
|
|
3MW: Va kul att underhålla dig, nöjet på min sida :) Jag svarade på ditt inlägg från första början ang påhoppet av Ghost Rider och jag svarade till dig åt honom för jag känner Ghost Rider (Christer) personligen och jag har sett vad han har gjort med sin bil och jag har varit med när testar sina mappar. Därav fick du svar på din fråga från mig och klart som fan att han rekommenderar dem då dem räddade hans 120d från ett gäng klåpare som trodde sig kunna mappa hans bil men i själva verket fick den att gå sämre än original och skyller sedan på att det är fel på bilen och dess programvara. Du som är så kunnig kan ju anväda sökfunktionen på Forumet så ser du alla hans inlägg där han talar om varför han rekommenderar just Vtech ;) Du pojken lille som är så stor och allt men snål som fan :) Vad vet du om mitt liv, hur jag drivet mitt arbetsliv? Tänk om jag har företagsverksamhet själv? Du kan ha 100 företag, men du känner inte till min bakgrund och min förmögenhet. Så hade jag varit dig så hade jag inte gått in på det området, för jag vill inte göra dig ledsen nu när jag fått dig att skratta så gott. "Jag är nog större än dig också" hahaha så tävlade vi med kompisarna när jag gick i lågstadiet om inte tidigare än så. Men du kan få äran att vara större än mig, bara du blir glad och får skratta på morgonen ;)) Du hade större bil sa du? Är det den enda du har också? :)) Har pappa köpt den åt dig? Sa du att det var en fabriksny? ...nähe...de va den inte...och du har företag sa du? Omsätter...10.000kr om året? :)) Lille vän, jag tycker vi lugnar oss lite här nu innan folk sätter i halsen av skratt. Du kan skriva så mycket du vill och tävla med mig så mycket du vill, men du kommer ingen vart ändå. Låt oss hålla oss till ämnet. Du får jättegärna köra på Tekniktema och allt vad dem heter. Men snälla, innan du öppnar stora munnen, så var försiktig med vad du säger, för din fråga exempelvis varför Christer jämt säger Vtech kunde du få svar på innan du la in ditt inlägg. Kolla vem han är, kolla vad han har skrivit innan. Nu blir det semester i 7 veckor i medelhavet... Ha det så gött här i kylan och ät inte för mycket donkan hehe "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Omsättnin stämmer om du menar dagligen (minst) bilar: SL55 r129 -99 <- hitta en sån du :D MB e35 cdi amg -10 C220 cdi -07 525d - 06 mb s280 - 71 9000mil vito -04 250cc atv ...... Har du bättre så grattis, men det är nog inte dumt att åstadkomma ovan när man är 24 :) Hahahahahhaha Snål?? Nja Senaste fälg uppsättningen gick på ca 55k Men som sagt då tycker jag att Ghostrider skulle själv ha svarat på det och länkat sina moddar eller inlägg. inte bara här utan överallt där han skriver ;) Ha det bra i medelhavet nu... skönt som fan kom därifrån i tisdags :) |
|
|
Åldern ni har på papperet avspeglas inte i några inlägg i alla fall. Ni beter er båda två som ni vore 13. ------- //Lövet |
|
|
Haha jag är väl en av dom yngre här men till och med jag tycker det är sandlådenivå just nu! Men bara så ni vet mitt företag omsätter 200000miljarder om dagen! |
|
|
Hum...jag tycker att allmänt så är det väldigt ladda så fort man prata trim. Det bästa sättet- kom ner på banan eller autobahn och visa vad bilen går för. Då pratar jag kundbilar! Nu på söndag kör vi på björkvik. Kom ner... o kör. Annars är det officiella siffror som gäller. 0-400m eller 0-200m alt bantider med performancebox. Det är lite all show and no go.... |
|
|
Kan inte moderatorn sätta denna tråd som sticky under ny rubrik, "Mest urspårad och pubertal tråd". Allvarligt, en försvarar Christer och Vtech ända in i väggen utan att ha direkt koppling (?) till dem och näste person skriver en lista på bilar för att hävda sig och båda skryter med en resa till medelhavet... Och skryter med att man lagt 55K på fälgar... och... och... Sluta för fasen inte, detta är underhållning! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.