|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Man behöver inte vara någon Einstein för att begripa att det är helt vansinnigt att plocka ut den effekten / vridet som spökåkaren påstår att hans bil har. Man får hoppas den gedigna rullande landsvägen felvisar. Inte speciellt svårt att plocka ut massor med effekt. Däremot att göra en fil med bra effektökning, god körbarhet och som tar hänsyn till driftssäkerheten. | |
|
kolla 1,28 in på denna video så kan man se skillnad på orginal mot Vtech. Länk! /Andreas. |
|
|
Snacka om "Skönheten och odjuret" när 335i kör mot en Seat! En av de snyggaste karosserna mot en av de ... Men den gick som fasen för att ha en 2 liters motor :-) |
|
|
Jag letade lite information om att "chippa" (flasha, jag vet.. just making a point) min 320d och mailade till ett GÄNG olika levarantörer.. ESS, Vtech, Tekniktema, Itsfun, KCR.. Svar från ESS = Inget Svar från Its fun = Kolla på [LÄNK] på hemsida Svar från Tekniktema = Kolla [länk] samt pris, beställ enklast på nätet Svar från VTEC = 2 olika priser, kommentar om bilen, kommentar om att automatlådan fixar det, valmöjlighet att komma till Järna (inkl pris) eller köpa enheten (inkl pris) samt kommantar om att lånebil finns samt tidsåtgång för att göra själva jobbet. Trevlig ton och en uppmaning om att slå en signal om jag har frågor. Var tror ni jag kommer handla? Kundservice + lokal leverantör som är entusiast väger VÄLDIGT tungt i mina ögon. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Angående videon ovan är det lite löjligt att kalla en Shelby GT500KR för Mustang GT. Inte ens Vtech kan få en sur och simpel Mustang GT att gå som detta monster gör... KR500 Super Snake är på ca 700 hästar vilket även denna bil har. | |
|
Rusta: Den "spökåkaren" har siffrorna på papper både från sin förra bil och nuvarande, så han påstår inget min vän. Och visst är det vansinnigt att gå så långt som han gjorde med sin 120d, men faktum är att den bilen fortfarande går med sina originaldelar från fabrik trots att den utsatts för såpass mycket effekt och går fortfarande rullar trimmad. Sen kan jag tala om för dig att det är inte firman VTECH som tvingar "Ghost Rider" till dessa effekter som han tar ut utan det är hans egna önskemål. Dem talar även om för han när gränserna verkligen börjar närma sig. Sen kan du få en mapp med dem egenskaper som du nämnde, bara till att säga vad du vill ha så får du det. Vilken annan firma gör det? Läs vad alla som kör med VTECH i sina bilar har skrivit om dem så får du veta mer. Killarna vet vad dem sysslar med, jag var där för någon vecka sedan, jag såg allt i minsta detalj vad han gjorde med min programvara och Jonatan där vet vad han snackar om. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Amullo: mina erfarenheter är inte speciellt positiva med V-tech. Det som fick mig att använda deras tjänster var alla positiva vittnesmål här samt att man kunde få effekten som man vill. De är säkert kunniga när det gäller mjukvaran, men kundservice har inte alls varit bra. - Jag fick inget erbjudande om bänkning när jag köpte min RTS. Att få till en bänkning i Trosa var svårt då den ägs av en annan firma som inte har möjlighet att ta alla V-techs kunder, det var iaf det som ägaren sa till mig när vi inte lyckades få till en bänkning. - Hela orsaken att gå med V-tech var att jag skulle få en fil efter mina önskemål. Filen jag fick visar sig till slut vara en standardfil som gav betydligt färre hästar än utlovat på min bil. Nu 4 veckor bort väntar jag fortfarande på min fil som de lovat jag skulle få från första telefonsamtalet där jag fick löftet. Jag väntar inga underverk, har man mycket att göra så säger man det. Jag tycker det är väldigt oproffsigt att man som kund måste tjata för att få ett riktigt besked om vad som gäller. Jag är inte ute efter att sänka V-tech, jag vill bara ha service. Jag anser nu att de har haft tillräckligt med möjligheter att göra rätt mot mig. Då är det på sin plats att jag delar mina klart mindre positiva erfarenheter. Jag vet inte om det är fler som delar mina erfarenheter men jag är INTE nöjd. |
|
|
OJ, vad hände här: Länk |
|
carl530 |
oneHp. Ett tips. Om du vill ha förändringar gjorda på din fil ska du använda deras online server. Där laddar du upp din trimfil och skriver så noga du kan vilka förändringar du vill ha gjorda. Du kommer Garanterat att få tillbaka en ny fil inom någon timme! Jag hade själv problem att komma fram via mailen till dem, tyvärr är det mycket spam i dagens mailboxar. Vad du än gör maila inte några "binära" filer till deras vanliga mail då kommer det inte komma fram. Hoppas det hjälper dig. |
carl530 |
Rusta, Vad har en ditt inlägg med denna tråd att göra? Läser man tråden står där att dom haft sönder en motor men inte pga trimmet. |
| carl530: tack för tipset, jag har nu gjort som du sa, hoppas jag får svar! | |
|
Onehp! Intressant. Skulle du bara kunna hålla mig uppdaterad? Jag var på vippen att köra på VTECH till jag såg din kommentar.. Återkoppla när du fått hjälp och hur det sköttes är du snäll. carl530 Kör du med Vtech? Erfarenheter? //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| tack för filmen. men jag har fan svårt att tro att bmw 335i vishnu 3 losar mot cupran.vtech3 | |
carl530 |
Amullo: Har kört med V-tech rätt länge nu. Började med ett steg 1 program. Sedan steg 2.. Sedan tog jag bort partikelfiltret och v-tech fixade en specialprogramvara som inte varnar för att det är borta. Bilen ligger nu på ca 310 hk och går helt underbart. Mycket effekt och mindre förbrukning. Har varit hos dem några gånger efter sista trimmet och läst av felkoder på deras BMW dator, bara för att kolla att allt är ok. Hittils har det inte funnits några felkoder på motor, bara något gällande ena xenonlampan. Så kan varmt rekommendera dem även om du bara vill ha steg 1 ;) |
|
Amullo Jo det löste sig, jag fick en ny fil inom mindre än en timme (och två mail och sms!)! Det var ett guldtips carl530!!! Och filen verkar göra det jag bad efter*. Det är verkligen stora fördelen med V-tech - man kan få precis det som man vill ha (om man vet hur ;-) ). Denna gång tänker jag dock bänka bilen snarast också så att jag VET (ej gissa) vad man har fått. Men du fick ju erbjudande om bänkning så det är bra, se bara till att det verkligen blir av också... Sammanfattningsvis så är jag nöjd nu, med anmärkningen att kundkontakten sköts med väldigt ojämn kvalité, ingen vinner på det... *(mer toppeffekt och mer bottendrag utan höjd maxvrid - ej björnstark men följsam och varvglad istället - och snäll mot mekaniken så man kan piska den med gott samvete) |
|
|
Onehp: Det kan ju även vara så att en mullvad tipsat V-tech... ;-) MVH Christofer |
|
|
...mänskliga faktorn...kan ha missat Onehp med tanke på att det ringer där stup i kvarten :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Hur det än var, så blev jag hjälpt av forumet, tackar :-) De har nog missat förklara hur jag skulle göra på filservern, tänkte inte på att ladda upp en fil som redan fanns där... Men men, det är inte alltid lätt att hålla reda på vad man sagt till varje kund så visst förstår man att de händer! |
|
|
Trevligt att höra Onehp! Dags att titta närmare på detta.. Körde T&R Västkusten nu under helgen med 750kg släp ihelgen och det känns som om bilen behöver lite effekttillskott för att går riktigt fint. Skulle vara tevligt om man kunde få ändringar som mer vrid precis runt 2000-2200 RPM, Lite mer effekt högt upp.. Ibland känns bilen som om den drar hårdare på vrid efter växlingar samt att den där j*vla automatlåsan drog in lockuppen vid 1800 varv istället för 2000, men det kan man väll inte styra, va? Eller? Bilen ligger iallafall runt 10L/100 km "på riktigt" med släp innhållande 2xracemotorcykel + en massa verktyg och utrustning. Godkänt med tanke på att vi rullar på i ca. 100 km/t //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
herr.beyer: Jag har inte sagt att en box är bättre en mappning är du trög eller kam du inte läsa?? Snål?? hahaha är du seriös? gubben jag är inte dum som vissa (läs:DU) jag prioterar inte bort vissa leverantörer för att de inte är lika kända!! Min 525d e61 177hk ska mappas om idag med en unik fil som passar min bil med öppet system efter kat samt öppet filter och kall luftsintag ;) tyckte mig läsa nånstans att det bara var v-tech som kunde anpsaa filerna till sånt :D Åter igen jag slänger inte skit på v-tech jag har inte provat deras program och tänker inte göra det heller så länge man kan få ut samma effekt för halva priset nån annanstams. Bor i sthlm o uppsala, så nån som mappat sin 525d 177hk itrakterna får gärna ställa upp på en race samt fika på donken på den som förlorar :) för det skulle vara kul att se de olika trim firmorna ställa upp o se IRL hur bilarna går! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.