AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
723

Bil som inte startar , och felkod?

Je
31
Jerry Blomqvist
BMW 730 IA 1995
Hej!
Råkade ut för ett problem med min bil nu i kväll . HJade haft batteriet på laddning i ett gygn , satte i det och inga problem med att starta , men när jag tryckte på gasen så gick den upp på högvarv utan att jag kunde få ner den, bröt med nyckeln nästan omedelbart. Startade sen igen och det var inga problem, men efter att jag kört en bit så slutade gasen fungera..inget hände när man tryckte ner den..den gick bara på tomgång ett tag tills den slutligen dog helt..startade sen igen men motorn dog ganska snabbt igen.Fick upp en felkod som hastigast..hann inte se men tror det började på G....brömsprogram nånting..??
Hade börjat på reserven och kört en bit på den , men skulle finnas bensin kvar enligt mätaren..Någon som kan tyda felkoden?

Mvh Jerry

730ia -95
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kan vara att det har frusit lite i bränslesystemet nu när det är så kallt, råkade ut för detta nu i vintras när jag hade kört en bit ner på reserven (men inte så att det var tomt). Då hackade bilen till och stannade i en kurva. För mig räckte det med att fylla på bensin.
Je
31
Jerry Blomqvist
BMW 730 IA 1995
Ok..testade att fylla på bensin , men den startade inte alls sen till slut. När den väl startade så gick den väldigt kraftlöst, och som sagt ingen reaktion på gasen..bara typiskt att man får stopp på smala vägar där två bilar knappt kan mötas pga snön nu , men bogserat hem den nu iaf efter mycket om och men , läste något om luftmassemätare ska kolla det när tid finnes..
Tack för ditt svar weeman

Mvh Jerry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.